دیدار رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی دانشگاه آزاد

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران میهمان معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی شد/ دکتر میرجلیلی: یکی از عرصه های مورد علاقه بسیج برای خدمت، حوزه ی ورزش است
کد خبر: ۹۳۷۳۷۳۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران ، دکتر مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و حجت السلام و المسلمین معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی  در نشستی به بررسی زمینه ی همکاری های مشترک میان دو مجموعه پرداختند.
 حجت السلام و المسلمین معتمدی با اشاره به ظرفیت های بالا و خوب مجموعه مدارس سما در حوزه فرهنگی و ورزشی گفت: مجموعه ای از نیروهای خوب، همفکر و همدل تحت مدیریت دکتر بطحائی در سازمان سما گردهم آمدند.  
 
دیدار رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی دانشگاه آزاد
وی با ابراز خرسندی از یکی بودن حوزه های فرهنگی و تربیت بدنی عنوان کرد: ما این دو حوزه را جدا از هم نمی دانیم، فرهنگ و ورزش دو مقوله ی جدایی ناپذیر هستند؛ بسیاری از مسائل فرهنگی در دل ورزش است و بسیاری از کارهای ورزشی، فرهنگی محسوب می شود. رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بر یکی بودن حوزه ی فرهنگی و تربیت بدنی تاکید دارد.
معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی ادامه داد: سازمان سما به گونه ای است که با توجه به گستردگی و تعدد مدارس، ظرفیت بسیار خوبی برای انجام کارهای فرهنگی، ورزشی و تربیتی در کل کشور است و ما آمادگی کامل داریم که از این ظرفیت ها برای همکاری های مشترک استفاده نماییم.
حجت السلام و المسلمین معتمدی با تاکید بر دو مقوله ی ورزش و هنر به عنوان دو حوزه ی تاثیر گذار بر نوجوانان و جوانان گفت: ما باید قدرت ورزشی را با اخلاق و منش پهلوانی توامان کنیم.
در ادامه افشون مدیر کل حوزه معاونت نیز با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که میفرمایند بسیج مزرعه ی بی حصار است، رمز موفقیت بسیج را همگانی بودن آن عنوان کرد و از زمینه همکاری های مشترک خبر داد.
وی پتانسیل موجود در سازمان سما را در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و ورزشی بسیار مفید برشمرد.  
سپس دکترمیرجلیلی، بسیج را خادم مردم دانست و خدمت کردن به آنها را افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: یکی از عرصه های مورد علاقه بسیج برای خدمت، حوزه ی ورزش است که هم تامین کننده شور و نشاط جامعه است و هم تضمین کننده سلامت.

دیدار رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی دانشگاه آزاد

وی با اشاره به ظرفیت بالای بسیج عنوان داشت: اگر همه ی سازمان ها و نهادهای متولی هم افزا شوند اتفاق بزرگ و موثر ملی روی خواهد داد. استعدادهای نهفته ی زیادی در روستاها و شهرهای دور و نزدیک وجود دارد که ما توانسته ایم با راه اندازی پایگاه های استعدادیابی به شناسایی آنها بپردازیم و فرصت های خوبی را برای پرورش قهرمانان و افتخار آفرینان ملی فراهم کنیم.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی در حوزه ی ورزش عنوان داشت: ما با تربیت مربیان بسیجی به اجرای طرح "پهلوان پرور" در سطح ملی اقدام نمودیم.  
دکتر میرجلیلی با اشاره به تعداد کثیر شهدای ورزشکار و شهدای ورزشکار مدافع حرم از اهمیت انس با شهدا و آشنایی با سبک زندگی آنها برای حل بسیاری از معضلات فرهنگی و ورزشی جامعه سخن گفت.
الگوسازی در حوزه ی ورزش از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه اعضا درخصوص آن به بحث و بررسی پرداختند.
دکتر همتی مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان نیز با ارائه گزارشی از امکانات، تجهیزات و اقدامات ورزشی در مجموعه ی سما و تاریخچه ی مجموعه به برخی از طرح های اجرایی این حوزه از جمله راه اندازی آکادمی های تخصصی ورزش با همکاری فدراسیون های مختلف اشاره کرد و افزود: این آکادمی ها با استفاده از ظرفیت های تجهیزاتی و آموزشی بسیج، به غنای بیشتری خواهند رسید.

دیدار رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی دانشگاه آزاد
راه اندازی ورزش زورخانه ای در مدارس، برپایی اردوهای راهیان نور، اجرای طرح پهلوان پرور در مدارس سما، مشارکت در تولیدات فضای مجازی واجرای برنامه های فرهنگی مشترک ... از دیگر موضوعاتی بود که حاضرین نسبت به همکاری های درخصوص آنها اتفاق نظر داشتند و مقرر شد با امضای تفاهم نامه نسبت به  اجرایی شدن آنها اقدام شود. 
گفتنی است این نشست با حضور دکترمهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و حجت السلام و المسلمین معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی، دکتر افشون مدیرکل حوزه ریاست، دکتر همتی مدیر تربیت بدنی و سلامت و محمد افشاری معاون بسیج معاونت آموزش های عمومی و مهارتی بعدازظهر امروز در حوزه ی ستادی این معاونت برگزار شد.  
 
ارسال نظرات