آیت الله دکتر کمالی مطرح کرد:

استقبال جهان تشیع از «فاجعه عاشورا» یکی از تالیفات حماسی آیت الله حکیم

دکتر کمالی با اشاره به مجاهدت های آیت الله حکیم، گفت: یکی از تالیفات حماسی و جالب آیت الله حکیم کتاب «فاجعه عاشورا» است که ترجمه شده و در ایران و جهان تشیع بسیار از آن استقبال شده است.
کد خبر: ۹۳۷۳۸۰۸
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

آیت الله دکتر حاج شیخ «حسن کمالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به ویژگی های آیت الله حکیم گفت: آیت الله سید محمد حکیم یکی از مجاهدان بزرگ عراق و یکی از فقهای برجسته و محقق عالیقدری است که فلسفه عاشورا را برای اولین بار در جهان اسلام منتشر کرد. این دلیل بر جهاد، فضیلت، دانش و دقت ایشان است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرموده اند:«إذا جاءَ المَوتُ طالِبَ العِلمِ وهُوَ عَلى هذِهِ الحالِ ماتَ وهُوَ شَهيدٌ.» آیت الله حکیم را به عنوان مجاهد شریف معرفی کرده اند زیرا پیامبر فرموده اند هر کس در راه طلب علم بمیرد، شهید  است.

وی افزود: این شهید عالیقدر، دانشمند و عالم بزرگ در زندان و تبعید دست از تحقیق و تفحص و نوشتن برنداشته و مدت ها در عراق فقه و اصول را تدریس می کرد و تالیفات استدلالی ارزنده ای دارند.

 

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: یکی از تالیفات حماسی و جالب آیت الله حکیم کتاب «فاجعه عاشورا» است که ترجمه شده و در ایران و جهان تشیع بسیار از آن استقبال شده است.

ایشان با بیان اینکه آیت الله حکیم در بسیاری از شهرهای ایران مقلد داشتند، گفت: مردم ایران قدرشناس این عالم وارسته و مجاهد نستوه هستند. علمیت و فقاهت ایشان از آبادان، بوشهر،  خرمشهر، مازندران، گیلان و همه شهرهای ایران را فرا گرفته است.

آیت الله دکتر حاج شیخ حسن کمالی ادامه داد: امروز همه مردم ایران و جهان عزادار مجاهد پیر و سرباز بلندقامت امام زمان (عج) هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت الله حکیم از روحانیون سرشناس جهان اسلام هستند، گفت: ایشان دفاتری در قم، تهران و مشهد و همچنین کشورهای مختلف دنیا دارند.

ارسال نظرات