فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس به دانشجویان منتقل شود

تبریز- مسئول نهاد رهبری در واحدهای جنوب آذربایجان‌شرقی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس از طریق کتاب‌ها و آثار فرهنگی مختلف باید به نسل جوان و دانشجویان منتقل شود.
کد خبر: ۹۳۷۳۸۲۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام عباس عبدی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ملکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، دانشگاهیان را به حضور فعالانه در فضای مجازی و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دعوت کرد.

وی اظهار داشت: امروز با پیدایش فضای مجازی دیگر دفاع مقدس فقط اسلحه برداشتن نیست و باید با حضور فعالانه در فضای مجازی در مقابل جنگ نرم دشمنان ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام عبدی افزود: متاسفانه امروزه برخی معاندان و افراد ناآگاه با ربط دادن برخی مشکلات به دین و نظام جمهوری اسلامی در راستای تضعیف ایمان و اعتقاد و دلسرد کردن نسل جوان از انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

وی به روحیه ایثار رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: در این جنگ نابرابر که دهها کشور از رژیم بعث عراق حمایت مالی و لجستیکی کردند، اقشار مختلف مردم از نوجوان ۱۳ ساله تا پیر ۸۰ ساله حماسه آفریدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای جنوب آذربایجان‌شرقی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت اربعین حسینی، اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا خواهد شد.

هدایت اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملکان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به منظور ارج نهادن به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان به تشریح برنامه‌های این دانشگاه در هفته دفاع مقدس پرداخت.

 در این جلسه مقرر شد تا به مناسبت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس ضمن تجلیل از خانواده شهدا، برنامه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری از جمله مسابقه کتابخوانی بین دانشجویان و اساتید و کارکنان با موضوع دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و خانواده‌های شهدا و کرسی ترویجی با محوریت مهدویت برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار