خبرهای داغ:

قدرت بصیرت یکی از ویژگی های بارز حضرت زینب (س)

سرگروه حلقات صالحین پایگاه حضرت زینب (س) سرخه گفت: یکی از ویژگی های برجسته حضرت زینب (س) در عرصه انقلابی‌گری «قدرت بصیرت» ایشان بود. خطبه‌های آن حضرت در کوفه و شام آینه‌ی تمام‌نمای این ویژگی است.
کد خبر: ۹۳۷۳۸۷۴
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با ماه صفر محفل سخنرانی و روضه خوانی با سخنرانی فاطمه اختری سرگروه و معلم قرآنی و فاطمه پیوندی در پایگاه حضرت زینب (س) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

فاطمه اختری در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: بخش برجسته در شخصیت اجتماعی حضرت زینب (س)، روحیه‌ی انقلابی این بانوی ارجمند است؛ موضوعی که می‌توان به ابعاد آن در مرور رویدادهای پس از عاشورا دست یافت.

او افزود: حضرت زینب «شجاعت و جسارت» داشتند. آن حضرت در حالی که همه‌ی اقوام خود را از دست داده است و مطابق برخی شواهد از کم‌ترین امکانات در دوره‌ی اسارت برخوردار بوده است، همواره در هنگام سخنرانی در برابر مردم و حاکمان از جایگاهی والا سخن می‌گوید و از تعابیری استفاده می‌کند که گویا دیگران در برابر او حقیر هستند.

سرگروه حلقات صالحین پایگاه حضرت زینب (س) در ادامه اضافه کرد: ویژگی برجسته‌ی دیگر حضرت زینب در عرصه‌ی انقلابی‌گری را باید «قدرت بصیرت» ایشان دانست. خطبه‌های آن حضرت در کوفه و شام آینه‌ی تمام‌نمای این ویژگی است. تحلیلی که ایشان از فضای موجود و بر مبنای دو مسیر حق و باطل و نصرت نهایی حق می‌دهد گویای شناختی است که حضرتش از واقعیت‌های سیاسی و مذهبی روز دارد.

اختری بیان داشت: ثمره‌ی این شخصیت انقلابی حضرت زینب کبری (س) را باید حفظ دین دانست. چنانچه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) در بیانی عظمت کار زینب کبری را کمتر از اقدام و حرکت امام حسین (ع) در کربلا نمی‌دانند.


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار