سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: پرونده های قضایی علیه عاملان و آمران ترور شهید سردار سلیمانی تشکیل شده و در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۳۷۳۹۴۵
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید خطیب زاده در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران درباره نتایج پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی اظهار داشت: با حضور دستگاه های مختلف جلسه ای در وزرات خارجه برگزار شد تا این ترور بزدلانه پیگیری شود. سردار سلیمانی به دست شقی ترین افراد ترور شد. در داخل دادخواست ها تنظیم شده است. در خصوص متهمین این پرونده چه در آمریکا و چه در دیگر کشورها و حتی پایگاه های کمک کننده مورد بحث بودند که شکایت های صورت بگیرد.‌

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: چگونگی پیگیری این پرونده در نهادهای بین المللی هم در دستور کار است. امیدواریم قبل از دومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی شاهد برگزاری دادگاه این ترور باشیم. فکر می کنم جلسات دیگری با حضور وزیر امور خارجه در روزهای آینده برگزار شود که در این باره اطلاع رسانی می شود.

وی در ادامه و در خصوص حضور اتباع افغان در ایران گفت: ایران میزبان چهار میلیون از اتباع افغان بوده و سعی کرده امکانات خودش را برای تسهیل حضور آنها فراهم کند. حدود نیم میلیون از افغان ها بی جا شده اند که صورت غیر قانونی وارد ایران شده اند، اما واقعیت این است که پذیرفتن بیش از ۴ میلیون افغان با وضعیت اقتصادی ایران مقدور نیست. حتی در خصوص واکسن براداران و خواهران افغان تلاش و درخواست کمک کرده ایم. تجارت با افغانستان به صورت عادی در جریان است.

آقای خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره پذیرفته نشدن وزیر نفت در سفرش به ترکمنستان گفت: از وزارت نفت سوال کنید.

ارسال نظرات