خبرهای داغ:

۷۵ درصد خانواده‌ها به آموزش حضوری اعتقاد دارند/واکسناسیون کامل فرهنگیان

شاهرود_مدیر آموزش و پرورش شاهرود بر بازگشایی تدریجی و انتزاعی مدارس تاکید کرد و گفت: طبق نظرسنجی‌ها در شهرستان ۷۵ درصد خانواده‌ها به آموزش حضوری حداقل سه روز در هفته اعتقاد دارند.
کد خبر: ۹۳۷۳۹۷۸
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
۷۵ درصد خانواده‌ها به آموزش حضوری اعتقاد دارند/واکسناسیون کامل فرهنگیانبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدمحمد موسوی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود به میزبانی سالن ولایت فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه ۱۹ ماه است که شرایط آموزش و پرورش غیرحضوری و نیمه حضوری است و مطالبه مردم این است که آموزش حضوری باشد، اظهار کرد: در دو هفته اخیر دو دستورالعمل آمده که بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.
او با بیان اینکه فاجعه بار‌ترین موضوع در بخش آموزش و تربیت رخ داد در دوران کرونا رخ داده است، افزود: بازگشایی مدارس تدریجی و انتزاعی است و طبق نظرسنجی‌ها در شهرستان ۷۵ درصد خانواده‌ها به آموزش حضوری حداقل سه روز در هفته اعتقاد دارند.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: ۳۱ مدرسه روستایی با جمعیت زیر ۱۳۰ نفر و کلاس‌های زیر ۲۰ نفر داریم که مهرماه بصورت تدریجی حضوری شروع به بازگشایی می‌شوند.
او با اشاره به ۱۸۴ مدرسه دولتی و غیر دولتی در سطح شهرستان ادامه داد: ۵۰ مدرسه بالای ۳۰۰ نفر جمعیت داریم که آموزش مجازی از سوم مهرماه برای این مدارس شروع می‌شود و مدارس فرصت دارند که با خانواده‌ها جلسه بگذارند و از آبان ماه با تایید کارگروه سلامت حضور دانش آموزان بصورت نیمه حضوری آغاز می‌شود.
موسوی اضافه کرد: کارگاه‌های فنی با توجه به مساحت مناسب و تعداد دانش آموزان ۱۶ نفره از سوم مهرماه حضوری است و درس‌های تئوری آن‌ها غیرحضوری است و پنجشنبه‌ها نیز به ساعات آموزشی بازگشته است.
او با اشاره به زنگ مهر و مقاومت و ایثار و شهادت و نماز در سوم مهرماه در مدرسه خیرساز حاج‌موسی عضدی در شهرک دانشگاه، گفت: ۶۶۵۸۰ نفر ساعت ضمن خدمت با موضوع افزایش توانمندسازی معلمان در فضای مجازی در سال ۱۳۹۹ برگزار و در سال‌جاری نیز تاکنون ۶۰۷۵۰ ساعت آموزش ضمن خدمت برای فرهنگیان برگزار شده است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به افتتاح مدرسه فدک در شهرک فدک به همت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: این مدرسه ۱۲ کلاسه و ابتدایی است و تاکنون ۱۹۹ دختر و ۱۵۰ پسر در این مدرسه ثبت نام کرده اند که مئرسه پسرانه به نام سردار شهید سلیمانی و دخترانه به نام خیر مدرسه ساز مینو خواجه نامگذاری شده در دو شیفت فعالیت می‌کند.
او به وجود ۱۴ مدرسه دو شیفت در شاهرود اشاره کرد و انجام واکسیناسیون کرونا فرهنگیان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از ۳۲۰۰ نفر از فرهنگیان دُز اول واکسن را دریافت کرده اند که بالغ بر ۹۵ درصد افراد است و تزریق دُز دوم نیز شروع شده است.
موسوی با اشاره به رتبه‌های ۲۰۰۰ کنکور در سال گذشته که ۹۹ نفر بودند، افزود: در سال جاری این تعداد به ۱۱۱ نفر رسیده است و پژوهشسرای معلم شاهرود در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرده است.
او همچنین به بازگشایی مدارس غیردولتی شهری با جمعیت زیر ۸۰ نفر و نسبت دانش آموز به مساحت کلاس‌ها اشاره کرد و گفت: مدارس پیش دبستانی‌ها هم بازگشایی خواهد شد چرا که در دوران شیوع کرونا ۳۸۰ نفر از جمعیت بیش از ۳۲۰۰ نفری دانش آموز ثبت نام کرده اند که باید ثبت نام انجام شود.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود به اهدا ۴۲۰ تبلت و تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: این تبلت‌ها به دانش آموزان امانت داده شده تا در طول سال تحصیلی از آن استفاده کنند.
او بر توجه به عقب ماندگی درسی دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: دو تا چهار هفته شروع سال تحصیلی برای رفع عقب ماندگی دانش آموزان است و برای شروع دروس جدید عجله‌ای نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار