خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛
حجت الاسلام صادقی گفت: در نگاه به آموزه‌های دینی، دنیا گذرگاهی برای رسیدن به حیات جاودانه آخرت و مزرعه‌ای است که انسان هر آنچه در آن کشت کند، در قیامت برداشت می‌کند.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۱۰
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی در جمع کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین اظهار کرد: در نگاه به آموزه‌های قرآنی و دینی، دنیا گذرگاهی برای رسیدن به حیات جاودانه آخرت و مزرعه‌ای است که انسان هر آنچه در آن کشت کند، در قیامت آن را برداشت می‌کند.

وی با اشاره به این نکته که جایگاه‌ افراد مبتنی بر ثمرۀ عملشان در دنیا شکل می‌گیرد گفت: دنیا و زینت‌های آن به متاع ناچیزی تشبیه شده که ماندگار نیست بلکه باید از آن برای آبادانی آخرت به‌ کار گرفت.

حجت الاسلام صادقی با بیان گزیده ای از خطبه امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه عنوان کرد: این خطبه شامل بخش‌های مهم و کاربردی بوده و حضرت در آن به بیان ارزش زهد و تقوا و عدم وابستگى به دنیا و مواهب زودگذر پرداخته است.

وی در ادامه افزود: امیرالمومنین در بخش دوم سخنان خود به اهميت توجه به سرای آخرت و ذخیره‌ اعمال صالح پرداخته و وظیفه انسان در دنیا را زیستن آگاهانه و هدفمند و درعین‌حال بدون وابستگى به دیگران بیان کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) گفت: توصیه مستمر و مداوم امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه به زهد و تقوا در دنیا بیانگر گذرا و فانی بودن دنیای مادی می‌باشد.

حجت الاسلام صادقی گفت: از آنجا که دنیاپرستى و جاذبه زرق و برق این دنیا سرچشمه تمامی گناهان بوده و آدمی را به سوى خود مى‌کشاند، بنابراین انسان می‌بایست پیوسته آماده کوچ از دنیای مادی و سفر بزرگ آخرت باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دائماً باید به رهروان سفر بزرگ آخرت هشدار داد به خودسازی و دوری از گناهان پرداخته تا گرفتار مصیبت‌ نشوند.

انتهای پیام/1004

ارسال نظرات
پر بیننده ها