رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از افزایش ۷۱ درصدی درآمدهای مالیاتی در این استان تا پایان مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۵۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سمانه حسن پور امروز یکشنبه در جلسه ستاد درآمد لرستان گفت: فلسفه ستاد درآمد این است که به تحقق درآمدهای استان و سهم مصوب درآمدها کمک کند.

وی تصریح کرد: یکی از این وظایف‌ها، شناسایی و تمرکز بر روش‌های مالی و رفع موانع برای کسب درآمد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه اگر تمرکز بیشتری بر روی منابع جدید دولت داشته باشیم، رویکرد بسیار موثرتری در افزایش تحرک اقتصادی به ویژه توسعه زیرساختی را خواهیم داشت، افزود: نسبت به درآمد مصوب پنج ماهه نخست امسال ۹ درصد عدم تحقق درآمدهای استانی وجود داشته که بر همین اساس می‌بایست ۴۳۵ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که فقط ۳۹۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است.

حسن پور یادآور شد: درآمدهای استانی درآمدهایی است که به واسطه قانون محاسبات عمومی مبنای قانونی برای آن وجود دارد و نمی‌توان در استان درآمدی را حذف و یا اضافه کرد.

وی طبق گزارش ستاد درآمد استان، به درآمدهای عمومی مصوب سال ۱۴۰۰ اشاره کرد، و اظهار داشت: ۱۰,۴۴۲,۸۰۸ میلیون ریال مصوب شده است که درآمدهای عمومی وصول شده از محل منابع استانی در پایان مردادماه امسال ۳۹۴۸۱۲۷ میلیون ریال بوده و نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ادامه داد: از کل درآمدهای وصولی استانی تا مرداد ماه سال جاری ۹.۹۴ درصد درآمدهای مالیاتی، ۵.۳ درصد درآمدهای حاصل از خدمات و فروش کالا، ۳.۱ درصد درآمد حاصل از جرایم و خسارات و ۳.۰ درصد درآمدهای متفرقه بوده است.

حسن پور با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی تا پایان مردادماه امسال حدود ۳,۷۴۸,۳۶۹ میلیون ریال بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته است، افزود: این در حالی است که درآمدهای حاصل از مالکیت دولت در پنج ماهه نخست امسال حدود ۶۳۶ میلیون ریال بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: درآمدهای حاصل از خدمات و فروش تا پایان مرداد ماه امسال ۱۳۹۱۲۳ میلیون ریال بوده که به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات تا پایان مردادماه سال جاری در حدود ۴۹,۷۲۴ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته و درآمدهای متفرقه نیز در همین پنج ماهه نخست سال جاری ۱۰,۲۷۴ میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات