زاهدان/ فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبن گرامیداشت هفته دفاع مقدس 1800 برنامه با هدف ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان سیستان و بلوچستان اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۳۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدا، گفت: فرمانده هان نظامی و انتظامی استان در قالب ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از ماه‌های گذشته مشغول طراحی برنامه های متعدد و گوناگون بودند.

 سردار پاسدار احمد شفائی با اشاره به این مطلب که سپاه در سال جاری افتخار خدمتگذاری دو کمیته نیروهای مسلح و بسیج را در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر عهده دار، افزود: با همراهی همه مسئولان در استان و مساعدت مردم امیدواریم برنامه های پیش رو را اجرایی کنیم که در برنامه های سال جاری دو تقارن وجود داری یکی تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین سرور و سالار شهیدان و دیگر آغازین روزهای فعالیت دولت انقلابی و مردمی است که هردو خواهد توانست بر کیفیت برنامه ها بیفزاید و ما شاهد اقدامات ارزشمندی در کشور باشیم.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که همه واقفیم و اعتقاد داریم دفاع مقدس مظهر معنویت و بندگی بود، بیان کرد: دفاع مقدس مظهر آرمان خواهی، ایثار، حماسه و فداکاری و از خودگذشتگی، تدبیر و حکمت، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال بود.

وی با اشاره به این نکته که دفاع مقدس به اعتراف همه دوستان و معاندین نظام یک پدیده استثنایی در طول تاریخ ایران انقلاب و انقلاب اسلامی و یک پدیده باشکوه جاودانه و با افتخار است، ادامه داد: دفاع مقدس بیان کننده ظرفیت های عظیم اعتقادی معنوی و حماسی مردم بود به ما ثابت کرد که می توان از همه گذرگاه‌های دشوار عبور کرد و می‌شود مقابل دشمن ایستاد و آنها را وادار به عزیمت و عقب نشینی کرد.

سردار شفائی افزود: بر این اساس همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم این فرهنگ ارزشمند در جامعه نهادینه شود هرچند اتفاقات خوبی در موضوعات مختلف افتاده اما آنقدر جای کار دارد که اگر همه ظرفیت ها بسیج شود سالها شاید به درازا بکشد تا بتوانیم گوشه ای از آن فرهنگ ارزشمند و اثر گذار را به شکل مطلوبی در جامعه نهادینه کنیم.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان،  شعار محوری هفته دفاع مقدس را«ما مقتدریم» برشمرد و تصریح کرد: از دوماه گذشته ستاد در کارگروه‌های مختلف آغاز به کار کرده است و با هدف حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، ایثار، جهاد و شهادت خودباوری ملی و دینی متمرکز شده است.

این مسئول ادامه داد: در  اجرای برنامه ها به صورت متمرکز به آن توجه داشته ایم که غریب به ۱۸۰۰ برنامه اجرایی در سطح استان دنبال می شود و تلاش کرده ایم نقش مدیریت الهی در احیای هویت دینی و پیشبرد اهداف انقلاب را در حد امکان تبیین کنیم.

شفائی بیان کرد: همت همه دست اندرکاران برآن قرار گرفت تا از دستاوردهای دینی و هویتی دفاع مقدس به عنوان حیات معنوی پیگیری شود.

وی با تاکید بر این مطلب که همه جدیت داشته ایم تا بتوانیم از نقش بصیرت و مقاومت فرهنگ عاشورایی و ثبات جمهوری اسلامی استفاده شود به عبرتهای دوران دفاع مقدس در مقابله با استکبار جهانی توجه داشته ایم، اظهار داشت: همت همه بر این قرار گرفت تا نقش همبستگی ملی را تبیین و به نوعی روحیه وفاق و همدلی در جامعه و استان، تکریم خانواده شهدا و رزمندگان و در برنامه های متعدد و متنوع قدرت دفاعی کشور را تبیین وضرورتهایی که باید به آن پرداخته شود در جهت ارتقا قدرت دفاعی کشور در برنامه ها روحیه جهادی و تفکر عاشورایی را مد نظر داشته باشیم.

این مقام مسئول برگزاری رزمایش بصیرت افزایی همزمان با کشور را یکی از برنامه های اجرایی در طول هفته برشمرد و افزود: ایجاد تعامل سازنده با متولیان اجرایی داشته ایم که به رونق دادن کیفیت برنامه ها کمک می کند  و در همین راستا به گام دوم انقلاب نگاه  با تبیین راهکارها یی که می تواند ما در مسیر اجرایی کردن گام دوم قرار دهد توجه ویژه داشته ایم.

وی جمع آوری بخشی از کارهایی که در حوزه  آثار شهدا بر زمین مانده بود را یکی دیگر از اقدامات انجام شده عنوان و ادامه داد:  برنامه های این هفته از۳۰ شهریور ماه آغاز و تا هفتم مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.


فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان روز شمار برنامه های هفته را اینگونه عنوان  کرد: چهار شنبه: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، پنجشنبه: شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت وفخر آفرینی، سربازان، جمعه: معنویت زنان خانواده و سلامت، شنبه: ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی، یکشنبه: دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، دوشنبه: وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی، سه شنبه: نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان،چهارشنبه: فرمانده هان، عزت مداران، حماسه آفرینان.

سردار شفائی در پایان برنامه های محوری در دو کمیته بسیج و نیروهای مسلح را بالای ۱۴۰۰ عنوان  برنامه اعلام و خاطر نشان کرد:  برگزاری نشیت های بصیرتی و روشنگری، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، یادواره شهدا در محلات با محوریت پایگاههای مقاومت بسبج، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ايثارگران، راه اندازی ایستگاههای سلامت که بیش از ۱۲۰۰ پایگاه سلامت در سه دانشگاه زاهدان زابل و ایرانشهر از مدتها قبل با استفاده از ظرفیت بسیج فعال شده است این پایگاهها با هدف کمک به سلامت مردم درسطح استان تقویت می شود، افتتاح نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، انتشار محصولات مختلف به ویژه رونمایی از کتاب‌های مختص دفاع مقدس، اجرای برنامه های متنوع مسابقات ورزشی، محفل های قرآنی، سرودهای پاتوق با عنوان آوای مقاومت، را از برنامههای محوری قابل اجرا در طول هفته دفاع مقدس نام برد.

همچنین گفتنی است، بسیج و سپاه از فرصت هفته دفاع مقدس جهت تشویق و ترغیب مردم در اجرای بک کار اثربخش و مهم  اجرای واکسیناسیون استفاده خواهد کرد چزا که یکی از راه‌هایی که می تواند ما و مردم را به سمت اهدافی که پیش بینی کرده ایم برساند، مشارکت همگانی در تزریق واکسن کرونا است.

ارسال نظرات