فرماندهان نظامی استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری دیدار کردند

فرماندهان نظامی و انتظامی استان بوشهر در آستانه هفته بزرگداشت دفاع مقدس‌ با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۷۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

فرماندهان نظامی استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این دیدار گفت: نیرو‌های مسلّح عامل اصلی اقتدار و امنیت کشور هستند.
وی اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت یک کشور، دارا بودن نیرو‌های مسلّح کارآمد است و در تاریخ جهان نیز هیچ گاه یک کشور موفق به استقلال کامل خود نبوده است مگر این که در عرصه نظامی و امنیت دارای اقتدار لازم باشد.
نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر افزود: کشوری که دارای نیرو‌های مسلّح قوی است دارای مصونیتی است که کشور‌های متخاصم یا به خود اجازه تعرض نمی‌دهند یا اگر متعرض شدند دچار شکستی گسترده می‌شوند.
امام جمعه بوشهر تصریح کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه نظامی پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم به طوری که امروز تمامی نیرو‌های مسلّح ما دارای قدرت عملیاتی بر مبنای دانش هستند.
آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: اوج بزرگی نیرو‌های مسلّح و قدرت دفاعی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و این دوران آغازی بر اوج‌گیری نیرو‌های مسلّح ما هم در عرصه صف و ستاد و هم در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بود.
وی اقتصاد و قدرت نظامی را دو عنصر مهم برای مدیریت در عصر کنونی دانست و تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم تا هم در عرصه قدرت نظامی، فوق العاده قوی باشیم و هم در عرصه اقتصادی، اقتدار اقتصادی داشته باشیم.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر نیز در این نشست گفت: امروز خداوند متعال را شاکریم که در حالی برنامه‌های چهل و یکمین سال روز هفته دفاع مقدس را برگزار می‌کنیم که شرایط نظام اسلامی کاملاً با گذشته متفاوت است.
سردار علی رزمجو اظهار کرد: امروز به برکت حماسه آفرینی‌های دوران دفاع مقدس شاهد هستیم که اقتدار نظام اسلامی در نقطه اوج خود قرار دارد به طوری که همگان شاهد فرار آمریکا از کشور‌های همسایه ما هستند که این موضوع به برکت خون شهدا و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی محقق شده است.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مدس گفت: امسال، برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سپاه استان بوشهر با سنوات گذشته کاملاً متفاوت است چرا که امسال تیپ امام صادق علیه السلام استان بوشهر، مرزبانی از ۱۵۴ کیلومتر از خطوط دفاعی استان خوزستان را همانند دوران هشت سال دفاع مقدس بر عهده دارد.
بازسازی ساختار دفاع مقدس در خوزستان توسط سپاه بوشهر
این مقام مسئول افزود: تیپ امام صادق علیه السلام در مرز‌های خوزستان ساختاری همانند ساختار دوران دفاع مقدس ایجاد کرده است به طوری که همانند آن دوران، هم پاسدار و هم بسیجی، سرباز و روحانی در این خطوط دفاعی حضور داشته و به انجام خدمت می‌پردازند.
فرمانده سپاه استان بوشهر همچنین از اجرای ۸۵۸ برنامه ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان بوشهر توسط رده‌های مختلف سپاه و بسیج خبر داد.
در این نشست صمیمانه فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی و ارشد نظامی آجا در استان بوشهر، پایگاه دریایی ارتش، منطقه پدافند هوایی جنوب کشور و انتظامی استان بوشهر و همچنین جانشین فرماندهی دریابانی استان بوشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های شاخص مجموعه‌های خود ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس پرداختند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات