سواد رسانه‌ای یعنی مخاطب در برابر رسانه منفعل نباشد

مسئول فضای مجازی بسیج گفت: سواد رسانه‌ای یعنی مخاطب در برابر رسانه منفعل نباشد، هوشمندانه و فعالانه در برابر محتوای رسانه عمل کند.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۰۵
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ نشست بصیرتی و روشنگری با محوریت فضا مجازی و رسانه ویژه حلقه نوجوانان شهید اسماعیل جمال پایگاه حضرت رقیه (س) سرخه با سخرانی سید بانو سیارت مسئول فضای مجازی بسیج با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

سید بانو سیادت در جمع نوجوانان بسیجی با اشاره به اهمیت شناخت فضای مجازی و استفاده درست از آن اظهار کرد: سواد رسانه‌ای یعنی مخاطب در برابر رسانه منفعل نباشد، هوشمندانه و فعالانه در برابر محتوای رسانه عمل کند. بنابراین در سواد رسانه‌ای تاکید می‌شود پذیرش بدون اندیشه نداشته باشیم. یعنی قرار نیست هر چیزی را که هر رسانه می‌گوید، بپذیریم.

او افزود: آموزش سواد رسانه‌ای برای همه سنین از کودک تا بزرگسال ضرورت دارد. به عنوان مثال یک فرد بزرگسال در برابر تبلیغات یا آگهی‌های بازرگانی به راحتی فریب قرص‌های لاغری و‌… را می‌خورد یا ممکن است برخی برنامه‌ها و تبلیغات ماهواره‌ای محتوای مناسبی برای نوجوانان نداشته باشند و نوجوان با مسائلی که مطابق با سن او نیست، مواجه شود. پس این آگاهی ضرورت دارد.

مسئول فضای مجازی بسیج بیان داشت: معمولا افراد با گفتن این که «این فقط یک برنامه تلویزیونی است» و یا این که «حالا یک بازی کامپیوتری که مهم نیست» و جملات و تصورات مشابه سعی می‌کنند از صحبت کردن در مورد پیامدهای محصولات رسانه‌ای خودداری کنند. در این مواقع باید به افراد خاطر نشان داد که محصولات رسانه‌ای حتی زمانی که سازندگان آنها لزوما منظوری نداشته‌اند نیز می‌توانند معنی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار