کاشمر:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدون حضور رسانه ها امکان پذیر نخواهد بود

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشمر، گفت: نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش ویژه ای است و اگر خبرنگاران نبودند مطمئنا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از گذشته امکان پذیر نبود.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۹۳
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محسن رزمی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر  در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: ۱۷ مرداد ماه مصادف با سالروز شهادت مظلومان محمود صارمی و روز خبرنگار است و این یک پیوند مبارک بین اصحاب رسانه با حوزه شهید و شهادت است.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر ۶۲۷ شهید، ۱۸۱۲ جانباز و ۱۱۸ آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از شهدایی که پرونده آنها در بنیاد شهید حضور دارد افرادی بودند که در همین مکان خدمت می کردند و نقش بسزایی هم در دفاع مقدس داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با تاکید بر اینکه بسیاری از خادمان خانواده شهدا در اداره بنیاد شهید از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، تصریح کرد: بنیاد شهید در دو حوزه خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ شهید و شهادت فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بنیاد شهید با رسانه ها بیشتر در حوزه ترویج فرهنگ شهید و شهادت است، اذعان کرد: نقش خبرنگاران نقش ویژه ای است و اگر خبرنگاران نبودند مطمئنا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از گذشته امکان پذیر نبود.

رزمی با اشاره به اینکه اگر خبرنگاران و رسانه ها نبودند مطمئنا مقابله با هجمه های دشمنان در عرصه های مختلف دشوار بود، تشریح کرد: نقش ویژه خبرنگاران در اطلاع رسانی به مردم در بحث مقابله با ویروس کرونا حائز اهمیت بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که دنبال آن هستیم بحث عدالت اجتماعی است، بیان کرد: اگر برخی از خبرنگاران و رسانه ها در مسائل و کمبودهایی که در برخی موارد وجود دارد، ورود نکنند باعث غفلت برخی از مسئولان می شود و پیگیری های متعدی که اصحاب رسانه و خبرنگاران انجام می دهند منجر به خدمات رسانی و عدالت اجتماعی می شود.

وی شناسایی نقاط قوت و ضعف هر جامعه ای را در اختیار رسانه ها دانست و تاکید کرد: بنیاد شهید پیوند عمیقی با رسانه ها دارد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه ها برای بنیاد شهید جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با بیان اینکه رسانه ها در بحث مدافعان حرم به طور ویژه ای ورود کردند و اگر این نبود مطمئناً موفق نبودیم، اظهار کرد: جوانان ما بعد از سالها در کشور همسایه با دشمن تا دندان مسلح شده توسط غرب مبارزه کردند و نقش رسانه در نشان دادن ایثارگری های این جوانان بسیار پر رنگ بود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی بدون جناح گری و تفکرات شخصی باید در دستور کار رسانه ها باشد، افزود: اطلاع رسانی در حوزه شهید و شهادت و ایثارگری در حوزه مطبوعات و رسانه های شهرستان باید بیشتر از این باشد.


رزمی در پایان افزود: از رسانه ها تقاضا داریم در کنار پرداختن به مناسبت‌های بزرگی مثل دفاع مقدس به سه مناسبت ورود آزادگان به میهن اسلامی، روز جانباز و روز بزرگداشت شهید نگاه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها