مسئول دفتر نمایندگی درجمع بسیجیان گردانهای امام علی(ع):

بسیج باید یک تمرین و ممارست برای جهاد اکبر باشد

ایرانشهر/ حجت الاسلام قنبری گفت: بسیجیان همچون گذشته طلایه داران دفاع از کیان این مرز و بوم هستند.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۰۰
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ایرانشهر در جمع بسیجیان گردانهای امام علی(ع) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به این مطلب که  بسیجیان همچون گذشته طلایه داران دفاع از کیان این مرز و بوم هستند گفت: امروز انقلابی بودن در یک جمله یعنی اینکه برای مقابله با خطر نفوذ ننشینیم تا یقین حاصل شود همین که احتمال خطر باشد لازم است که مقابله کنیم، اقدام کنیم و اعتراض نمائیم.

حجت الاسلام قنبری افزود: بسیج یک نهاد برخاسته از بطن جامعه و خودجوش است، بنابراین برخلاف نهادهای دیگرمی تواند بسیار کم هزینه و در ضمن اثرگذار باشد، درختی است که از دل جامعه انرژی می گیرد و میوه ها و ثمرات خود را مستقیماً به جامعه ارزانی می کند.

وی بیان کرد: بسیج یک نهاد برخاسته از ارزشها و اصول است و باید در پی اصلاح گری، اصلاح طلبی، نقد، ترمیم و رشد نظام سیاسی و فرهنگی کشور باشد.

این مسئول تصریح کرد: بسیج یک مجموعه ای با قدرت انعطاف بالاست به فوریت جمع می شود و بلافاصله در جامعه پخش می گردد، اعضای آن بلافاصله جمع می شوند و با الهام گیری و تبیین سیاستها مجدداً در قالب نیروهای عملیاتی در جامعه پخش می شوند. بسیج تجلی یک وحدت و کثرت همزمان است و اجزاء مختلف آن رابطه دستوری و یکطرفه صرف با محور خود ندارند، بلکه هر یک از آنها در انجام سهم و نقش خود، تصمیم گیر ، برنامه ریز و عمل کننده هستند.

قنبری با اشاره به این مطلب که بسیج دو نقش همزمان را ایفاء می کندو هرگاه لازم باشد در نقش پدافند عامل ظاهر می شود و در زمانی دیگر نقش پدافند غیرعامل را برعهده دارد، ادامه داد: از یک سو نقش نیروهای واکنش سریع را دارد و از سوی دیگر خلاقیت و ابتکاری دارد که می تواند در پدافند غیرعامل از مجموعه نظام نقش محوری و عقلانی خود را ایفاء کند.

این مسئول با تاکید بر این نکته که بسیج باید یک تمرین و ممارست برای جهاداکبر باشد و یک گردهمایی برای هم افزایی جهت خودسازی و معرفت نفس باشد،  گفت: نقش بسیج فقط آمادگی برای جهاد اصغر در عالم دنیا یعنی در عالم اصغر نیست بلکه باید از این جهاد خود بعنوان تمرین برای جهاد اکبر در عالم اکبر یعنی در عالم خود استفاده کند.

وی با اشاره به این مطلب که دستاورد و کارکرد اصلی بسیج باید منجر به خودشناسی و معرفت نفس شود، اظهار داشت: بسیج باید در یک دستش شمشیر و در دست دیگرش فانوس باشد، برای جهاد اصغر از شمشیر و اسلحه کمک بگیرد و برای جهاد اکبر و مبارزه با نفس از فانوس و چراغ، برای روشن کردن فضای نفس و دیدن آنچه که در آنجا مخفی شده است، برای دیدن کمبودها، نقص ها، ضعف ها، رنجش ها، کینه ها، نفرتها، جاه طلبی ها، قدرت طلبی ها و آنچه که مانع حرکت است، نیاز به چراغ است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار