بسیج عشایری به دنبال افزایش بهره‌وری دام عشایر است

زاهدان/ مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان گفت: بسیج عشایری با اجرای طرح افزایش بهره‌وری، دام عشایر به دنبال مرتفع کردن بخشی از مشکلات عشایر و دامدارن در سطح استان سیستان و بلوچستان است.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۳۷
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

سرهنگ پاسدار حسین فروغی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهداء قشر عشایری با اشاره به این مطلب که  عشایر در دوران دفاع مقدس چون سایر اقشار در میدان نبرد حق علیه باطل به خوبی ایفای نقش کرده اند، گفت: عشایر ذخیره های انقلاب هستند مه در هر شرایطی از خاک و میهن خود دفاع می کنند.

مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که عشایر دین خود را در قبال انقلاب ادا کرده اند و وظیفه خود را  به بهترین شکل انجام داده اند، افزود: با توجه به شرایط کرونایی که  عشایر چون همه مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند بسیج رسالت خود میداند تا با بررسی مشکلات مردم در صدد مرتفع کردن آن برآید.

وی ادامه داد: با هدف بررسی مشکلات عشایری نشست هئیت اندیشه و رز قشر بسیج عشایر متشکل از نمایندگان اقوام در روستای غلام آباد از توابع شهرستان زاهدان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین فروغی با بیان این مطلب که  بسیج عشایری به دنبال افزایش بهره‌وری دام عشایر است، اظهار داشت: جامعه عشایری سیستان وبلوچستان تولیدات مختلفی از جمله صنایع دستی، لبنیات و گوشت را دارند و همواره در راستای ارتقای تولید در منطقه به صورت شبانه روزی تلاش کرده و نقش اساسی در تامین نیاز سبد غذایی خانوارها دارند.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از چالش‌های مهم  قشر عشایری،  تامین علوفه و نهادهای دامی است، بیان کرد: با توجه به اینکه محور معیشت عشایر بر پایه دام است و کشت محصولات و نهاده های دامی در مکان هایی که زیربنای کشت داشته یا عرضه علوفه یارانه ای به دامداران می تواند بخشی از مشکلات را حل و فصل و زمینه افزایش بهره وری دام را فراهم کند. 

 این مسئول در ادامه فعالیت عشایر را همواره در صف نخست میدان تولید برشمرد و ادامه داد: کمبود علوفه دامی، تامین نهاده ها و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات عشایر در اقصی نقاط استان است، که با پیگیری های انجام شده آبرسانی سیار به مناطق عشایری در طی هفته در دستور کار قرار دارد تا از این طریق بخشی از مشکلات مرتفع شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار