خبرهای داغ:
نهاوند-سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند گفت: هر تصمیمی برای هرگونه فعالیت ورزشی با نظر و تایید مستقیم ستاد کرونا و کارشناسان و متخصصان گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۵۵
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

هرگونه فعالیت ورزشی با نظر و تایید مستقیم ستاد کرونا خواهد بودبه گزارش خبرگزاری بسیج، سلیمان جوانمردی در جلسه کمیته نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند که با حضور روسای هیات‌های پزشکی ورزشی، همگانی و بدنسازی و پرورش اندام و مسئول تربیت بدنی سپاه و نماینده مرکز بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: هرچند تعطیلی اماکن ورزشی ضرر و زیان فراوانی به ورزش شهرستان  وارد کرده، اما اولویت همه تصمیم‌ها در این حوزه حفظ سلامت جامعه و کمک به پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است.

وی افزود: هر تصمیمی برای هرگونه فعالیت ورزشی با نظر و تایید مستقیم ستاد کرونا و کارشناسان و متخصصان گرفته خواهد شد.

سرپرست ورزش و جوانان شهرستان نهاوند ادامه داد: کمیته نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی تشکیل شده است تا بازرسی از باشگاه‌ها با دقت و قدرت بیشتر و نظارت همه جانبه انجام یافته و با متخلفان برخورد شود.

وی افزود: ما باید استانداردهای باشگاه‎های ورزشی را برای مردم تبیین کنیم و زمانی که مردم استانداردها را بشناسند، خودشان بهترین باشگاه را انتخاب می‎کنند

جوانمردی تصریح کرد: توجه به وضعیت باشگاه‌های ورزشی و نظارت و بازرسی بیشتر از این اماکن موجب می‌شود افراد بیشتری به ورزش علاقه نشان دهند و همین امر متضمن سلامت اقشار مختلف جامعه است.

وی به خطرات استفاده از مواد نیروزا و مکمل‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیتی که شهروندان به سلامت خود می‌دهند نصب تبلیغات و پیامدهای هشداردهنده در باشگاه‌های ورزشی، استفاده از این گونه مواد خطرناک را کاهش می‌دهد.

سرپرست ورزش و جوانان شهرستان نهاوند بیان کرد: باشگاه‌ها به عنوان مکان‌های امن که باعث ایجاد شور و نشاط در افراد می‌شوند یکی از مهم‌ترین بخش‌های ورزش هستند، از این رو باید نظارت لازم برنحوه عملکرد آنها انجام شود چراکه به سلامتی مردم در اماکن ورزشی اهمیت می‌دهیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، بازرسی از باشگاه‌های ورزشی به صورت مستمر و با قوت دنبال می‌شود.

جوانمردی تصریح کرد: ادامه فعالیت بازرسی توسط هیات‌های ورزشی و هیات پزشکی ورزشی بر اساس وظیفه ذاتی خویش ادامه و بازرسی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان و اعضای این کمیته تشدید پیدا خواهد کرد و کارگاه‌های آموزشی در زمینه تغذیه، مکمل‌ها و مواد نیروزا، علم تمرین و...  برای مدیران و مربیان باشگاه‌ها نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات