خبرهای داغ:
همدان-مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان همدان از برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه توسط این سازمان طی هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۹۵۲
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه توسط بسیج ادارات استان همدان/احداث ۱۰۷ واحد منزل مسکونی برای ایثارگران معسرسرهنگ ابراهیم بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور ۸ سال حماسه، ایثار و ایستادگی است که به طور قطع نشأت گرفته از عاشورای سیدالشهدا (ع) است.

وی افزود: به مناسبت این ایام بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در سراسر استان پیش‌بینی کرده‌ایم که توسط بسیج ادارات سراسر استان اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به برنامه‌های محوری و شاخص عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در تعدادی از ادارات استان و شهرستان‌ها به منظور انعکاس فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه ایثارگری فرزندان این ملت در طول ۸ سال دفاع مقدس به مناسبت این ایام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینک غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا به صورت همزمان در سراسر استان برگزار می‌شود، ادامه داد: فضاسازی ادارات و دستگاه‌های اجرایی با تمثال مبارک شهدا و تصاویری از دفاع مقدس در طول هفته، معرفی و تجلیل از مدیران و کارکنان ایثارگر دوران دفاع مقدس، برگزاری رزمایش دفاع از مقر به همت حوزه شهید مقصودی برگزار می‌شود.

بختیاری اضافه کرد: برگزاری میدان تیر به مناسبت هفته دفاع مقدس پنجشنبه و جمعه در مرکز آموزشی سیدالشهدا (ع) برگزار شد که فرماندهان پایگاه‌ها و اعضای گردان الی بیت المقدس حضور داشتند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های بسیج ادارات به مناسبت هفته دفاع مقدس، جمع‌آوری اطلاعات و آمار شهدای جامعه کارمندی استان است که جامعه کارمندی کشور در دفاع مقدس حدود ۱۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که سهم استان همدان ۲۰۰ شهید است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه از ۲۳ مهرماه سال ۶۴ با ابلاغ تصویب‌نامه هیئت وزیران «بسیج ادارات» در ادارات شکل گرفت، گفت: سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور به صورت تخصصی و ما هم در بسیج ادارات سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی افزود: دیدار با خانواده‌های شهدا و کارمندان متوفی که باید در کل سال هم استمرار داشته باشد و فقط منحصر به هفته دفاع مقدس نباشد؛ در کل سال مراجع مختلف از جمله سپاه، بنیاد شهید و حفظ آثار از خانواده شهدا سرکشی می‌کنند، اما این کارمندان متوفی غریب و مظلوم هستند و کسی به خانواده آن‌ها سرکشی نمی‌کند که باید به این امر توجه ویژه نمود.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری نیز از دیگر برنامه‌ها است که در این نشست‌ها با استفاده از سه سند بالادستی، نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر، بیانیه گام دوم انقلاب که در سال ۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و در واقع بیانیه گام دوم انقلاب رهنامه و دکترین چهل ساله دوم انقلاب است و سند سوم، سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج که به تصویب رهبری رسیده و در اصل برشی از بیانیه گام دوم است، محور صحبت‌ها و مطالبه ما در پایگاه‌های بسیج کارمندی است.

وی ادامه داد: نشست‌های بصیرتی و روشنگری حول سه محور برگزار می‌شود که هم در بیانیه گام دوم و هم در سند اعتلا به آن‌ها اشاره شده است، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی؛ و تکلیف بسیج حول این سه محور است که رهبر معظم انقلاب به صورت کاملا هوشمندانه این سه سند را ترسیم کردند.

بختیاری گفت: از دیگر برنامه‌ها بهره‌مندی و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی است که اکنون «طرح ثامن» فعال است و در حال حاضر ۹۸ کانال در این طرح داریم، در پیام رسان ایتا نیز «گفتمان انقلاب اسلامی» را در سراسر استان ایجاد کردیم که این شبکه‌ها از قبل از انتخابات شکل گرفت و این طرح در مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات کمک شایانی کرد و همچنان استمرار دارد و دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری میز‌های خدمت جهادی گفت: با توجه به ایام کرونا که ارتباطات سخت است و با محدودیت انجام می‌شود به همت سازمان بسیج ادارات میز‌های خدمت جهادی در مناطق محروم، روستایی و حاشیه شهر‌ها برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اضافه کرد: رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه نیز که در دوران درگیری با کرونا برگزار شده به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و در هفته دفاع مقدس نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا در یکی از ادارات برگزار می‌شود، ادامه داد: فعالیت گروه‌های جهادی و احداث ۱۰۷ واحد منزل مسکونی برای ایثارگران معسر، افرادی که در دوران دفاع مقدس سهمی داشتند و اکنون فاقد مسکن هستند یا مسکن مناسبی ندارند از دیگر قعالیت‌های طی هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات