خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن نیازمند اصلاح قانون امر به معروف است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: در قانون امر به معروف و نهی از منکر ضعف بسیار وجود دارد که نیازمند اصلاح است و بایستی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن این بخش فرهنگی را تقویت کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۵۱۴۰
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون بیرجند با بیان اینکه مبنای اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: هر آنچه به حق مربوط می شود معروف و هر چه در مقابل حق قرار دارد باطل است و ما در عمل به امر به معروف و نهی از منکر تکلیف شرعی داریم.

وی اظهار داشت: یکی از شعارهای جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است اما به دلیل اینکه بخش مردمی امر به معروف و نهی از منکر است ساختار دولتی برای آن پیش بینی نشده است.

سردار قاسمی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از شئونات نظام اسلامی و مورد توجه مقام معظم رهبری است، گفت: به همین جهت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان ها شکل گرفت و نمایندگان ولی فقیه در هر استان و ائمه جماعات در شهرستان ها به عنوان رئیس ستاد امر به معروف منصوب شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیشتر به کارهای زیربنایی پرداخته در صحنه های میدانی حضور فعالی نداشته است و این تکلیف به عبارتی فراموش شده خصوصا تذکر لسانی در جامعه کمتر در جامعه دیده می شود.

وی تصریح کرد: قانون  امر به معروف و نهی از منکر ضعف بسیار وجود دارد که نیازمند بازبینی و اصلاح است.

 سردار قاسمی بیان کرد: دشمن با همه قوا به میدان آمده است تا ارکان نظام جمهوری اسلامی را به هم بریزد و باید برای مقابله با این هجمه ها بخش فرهنگی را تقویت کنیم.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مطالبه گری از مردم و دولت را از مهم ترین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت:  گروه های مطالبه گری بیشترین نقش را در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر دارند و این قانون در سال 94 به تصویب رسید و 19 دستگاه اجرایی عضو شورای امر به معروف هستند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار