فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز دشمن در حصر اقتصادی متوقف شده و عاجز مانده است، گفت: ابهام راهبردی، مهم ترین خصیصه ای است که بر دشمن عارض شده است.
کد خبر: ۹۳۷۵۱۴۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۳۱ شهریور) در مراسم تجلیل از 50 فرمانده فعال در تاریخ شفاهی دفاع مقدس با بیان اینکه در هر جنگی که رخ می دهد، یک طرف آن همه اشرار عالم هستند، اظهار داشت: در دفاع مقدس هم اینطور بود؛ همه آمدند و نابرابرترین و طولانی ترین جنگ قرن بیستم رقم خورد.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس قاعده ها به هم ریخت و شکوه امپراطوری ها شکست و مثل کوه یخ در مقابل خورشید ایمان ملت ایران آب شد.

سلامی اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس و رهبری امام(ره) بیرق و علم انقلاب در دست یک پیشوای بزرگ از همان نسل فرزندان رسول مکرم اسلام قرار گرفت و فرسایش قدرت ها ادامه پیدا کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه به برکت هدایت های رهبر انقلاب، آمریکا از پناهگاه راهبردی خارج و مجبور شد در میدان وسیعی گسترش پیدا کند، اظهار داشت: پیشانی جبهه گسترش یافت و میدان جهاد از ایران خارج شد و خاکریزها از ایران دور شدند و تمرکز از این آب و خاک برداشته شد.

سلامی با اشاره به برکات دفاع مقدس گفت: اگر دفاع مقدس نبود مشق شکست مستکبران صورت نمی گرفت. ما نیازمند نبردهای مقدماتی برای شکستن این قدرت ها بودیم تا آن ها ابتدا در ذهن و قلبمان بشکنند.

وی ادامه داد: قدرت های به ظاهر بزرگ در مردمک چشمان ملت ما کوچک شدند. هرچه دورتر شدند کوچک تر شدند. هم در جسم و هم در روح. آمریکای امروز آمریکای ده بیست سال گذشته نیست، صهیونیست ها دیگر آن صهیونیست های مهاجم نیستند. نوچه های آن ها هم دیگر نفس راه رفتن ندارند و این انقلاب است که با نفس و با حرارت و نشاط در حال پیشروی است.

سلامی با بیان اینکه امروز موازنه قدرت تغییر کرده است، تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود این غلطبه و سیطره برای مسلمانان حاصل نمی شد. بدون الگو نمی توان راه رفت. ما باید اولین گام ها را مستحکم بر می داشتیم تا اعتماد به نفس می یافتیم و نصرت الهی باورپذیر می شد. دفاع مقدس این ظرفیت و استعداد را برای جوانان ایرانی و غیرایرانی نشان داد که قدرت های بزرگ شکست پذیر هستند و این بدیهی است و این اتفاق در حال رخ دادن است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عاشورا دفاع مقدس را آفرید، اظهار داشت: امروز مقاومت جاری و جنگ همه جانبه داریم. استکبار همه استراتژی ها را آزمود و از همه زوایا به ملت ایران حمله کرد؛ به جوانان ما یورش برد تا نماز، حجاب و ایمان به ولایت را از آن ها بگیرد و دیگر کسی پیشانی بند جهاد بر پیشانی خود نبندد. امّا جوانان ما آگاه بودند و صحنه را واگذار نکردند و به عملیات روانی او تن ندادند و متوجه شدند که دشمن در عالم مجاز و موهومات زندگی می کند و حقیقت همانی است که در قرآن آمده است. دشمنان ما فقط ظاهر حیات دنیای را می بینند، امّا مومنان حقیقت این عالم را درک می کنند.

سلامی افزود: امروز دشمن در حصر اقتصادی متوقف شده و عاجز مانده است و ابهام استراتژیک و راهبردی، مهم ترین خصیصه ای است که بر دشمن عارض شده است.

ارسال نظرات