خبرهای داغ:
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه رازی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن «کووپارس» تولید شده و به محض دریافت مجوز تزریق اضطراری آمادگی تولید ماهانه 3 میلیون دز را داریم.
کد خبر: ۹۳۷۵۲۶۴
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، امروز با اشاره به اینکه خط تولید واکسن «کووپارس» موسسه رازی برای تولید انبوه تکمیل و فعال شده است، گفت: تاکنون در بحث صنعتی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کووپارس تولید شده است.

فلاح مهرآبادی افزود: گزارشی از روند کار به مراجع مربوطه ارسال شده است و در انتظار نتیجه کنترل کیفی هستیم، در صورت تایید ظرف یک هفته آتی مجوز اضطراری تزریق واکسن رازی صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در فاز اول کارآزمایی 400 هزار دز تولید داشتیم که این میزان تولید تاییدیه کنترل کیفی را هم دریافت کرد. یک میلیون دز هم در ابتدای شهریور ماه تولید شد و دو هفته پیش برای  طی کردن مراحل کنترل کیفی ارسال شده است. اگر مجوز اضطراری صادر شود ما آمادگی تولید قطعی 3 میلیون دز واکسن را در ماه داریم.

این مقام مسؤول افزود: فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس از یک‌شنبه هفته گذشته آغاز شده و با استقبال خوبی همراه بود چنانچه بیش از 2 هزار نفر در کارآزمایی این مرحله شرکت کردند.

سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن رازی افزود: تا به امروز ۵ هزار نفر دز اول واکسن کووپارس را دریافت کرده‌اند و این روند ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی تزریق دوز اول و دوم واکسن رازی ۲۱ روز تعریف شده است، ادامه داد: خوشبختانه با گذشت یک هفته از دریافت دز اول واکسن رازی از سوی بیش از دو هزار داوطلب هیچ عوارض جانبی مشاهده نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها