خبرهای داغ:
همزمان با هفته دفاع مقدس:

برگزاری یادواره شهید جهادگر، مصطفی سارنگ در روستای پیرود خوسف

یادواره شهید سارنگ که در حین خدمت به مردم در روستای محروم پیرود خوسف، در اثر سانحه رانندگی آسمانی شد، برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۷۵۸۸۲
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوسف، محمد علی آخوندی فرماندار شهرستان خوسف شامگاه یکم مهر در مراسم گرامیداشت شهادت شهید سارنگ در روستای پیرود خوسف اظهار کرد: جوان بسیجی، نخبه و متخصص شهید سارنگ بدون هیچ گونه ادعایی در منطقه ای که حتی خیلی از هم استانی ها هم پا نگذاشته اند برای خدمت رسانی ورود و در این مکان به مقام شامخ شهدا پیوست.

 

فرماندار خوسف افزود: این جهاد به یک روحیه و توفیق خاص نیاز دارد، همچنین تمام افرادی که در هر منطقه ای محرومی برای محرومیت زدایی خدمت می کنند جایگاه خاصی دارند، اگر بتوانیم به این موضوع توجه کنیم می توانیم به آن وظیفه ای که داریم عمل کنیم.

 

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت، درگذشت این شهید به همه همکاران، نیروهای جهادی، و خانواده شهید، گفت: امیدواریم تمامی ما در راستای منویات مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران باشیم، تا بتوانیم در هر پست و جایگاهی که داریم صادقانه رفتار کنیم تا ما هم گامی جهت توسعه مملکت برداریم.

 

در ادامه این یادواره حجت الاسلام «حامد شاهبیکی» امام جمعه خوسف اظهار کرد: در این روستا باید شیوه نامه ها را رعایت و  صد درصد واکسیناسیون انجام شده باشد، با همتی که آیت الله رییسی راه انداختند صف های گذشته برای تزریق واکسن کرونا حذف و هم اکنون با ورود محموله های واکسن، واکسیناسیون عمومی انجام می شود و کلاس ها و مدارس با محدودیت های هوشمند به وضعیت عادی بر می گردد.

 

وی با اشاره به آیه 100 سوره نساء، گفت: شهید سارنگ در جوانی و دوران پاکی آسمانی شده است، مقام معظم رهبری در پی شهادت شهید سلیمانی گفتن به روح ملکوت اش تبریک می گویم و این شهادت ها هم تسلیت و هم جای تبریک دارد.

 

امام جمعه خوسف با بیان اینکه کسی که در راه خدا هجرت کند جاهایی که در آن بتواند خدمت کند را پیدا خواهد کرد، گفت: هر کسی که در هر شرایطی قرار داد می‌تواند شرایط بندگی و خدمت بهتر برای خودش پیدا بکند، افرادی که از خوسف به خوزستان رفته اند هم یک نوع هجرت و مهاجرت داشته اند، چراکه باب ایثار و شهادت برای آنها خوزستان باز بود.

 

وی  ادامه داد: شهید سلیمانی با این هجرت ها، اوج پیدا کرد، بچه های جهادی هم یک نوع هجرت دارند از مرکز کشور محل سکونت خود، یک منطقه محروم و شرایطی برای خدمت پیدا می کند.

 

امام جمعه خوسف با اشاره به فرموده امام کاظم علیه السلام که می فرمایند «مهر قبولی اعمال شما این است که کار  مردم را راه بیندازید»، و یا امام صادق علیه السلام که می فرمایند «محبوبترین فرد نزد خدا مهربان ترین فرد نزد مردم است»، گفت: کسی که مشکل مردم را رفع کند خداوند حاجات زیادی از او را برآورده می شد.

 

حجت الاسلام شاهبیکی با بیان اینکه کسی که از خانه اش بیرون می آید و به سمت خدا و بندگی او هجرت می کند، و در این راه مرگ به سراغ او بیاید، اجر او  با خداست، اضافه کرد: در اردوی جهادی به خدا نزدیک می شویم، اینها الگو هستند و چهره شهید سارنگ، چهره جوانی بشاش، با انگیزه و با روحیه ای شاد بود خداوند به پدر و مادرش صبر بدهد و ما قدردان این راه انقلاب هستیم، انقلاب جوانانی را تربیت می کند که در مسیر درست حرکت کنند، لذا تنها راه پیشرفت کشور همین راه است.

 

وی در ادامه به اخلاص رئیس جمهور کشور و اینکه نمی خواهد به شرق و غرب متکی باشد اشاره کرد و گفت: تاکنون برخی مکشلات به یاری خدا رفع شد، امیدواریم مسائل اساسی و بحران هایی که داریم با قدر شناسی مردم، فرصت و اعتماد به دولت، حل شود.

 

وی در پایان بیان کرد: هفته دفاع مقدس است دو اتفاق در عرصه کشور بر سر تحریم افتاد که نباید نفت خودتان را بفروشید و در هفته گذشته لبنان را محاصره کرده اند که مردم را به جان حزب الله بندازند، ولی شیخ حسن نصرالله اعلام کرد کشتی های حامل نفت مثل خاک لبنان است و آمریکایی ها وصهیونیستی ها هیچ غلطی نتوانستند بکنند و از سوریه با تانکرها به لبنال حمل کردند و امیدواریم مسایل اقتصادی سروسامان بیابد.

 

گفتنی است شهید مصطفی سارنگ، دانشجوی رشته‌ فیزیک ورودی ۹۷ دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و مسئول پشتیبانی گروه جهادی شهید حسین مؤمنی، چندی پیش در حین خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم، در اثر سانحه‌ رانندگی به فیض شهادت نائل آمد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار