رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خبر داد
نهاوند-رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند از نظارت و کنترل تمام مراکز خرید و فروش پرندگان و بازارهای محلی شهرستان و حتی منازل افراد مشکوک برای جلوگیری از شکار، خرید و فروش غیرمجاز حیوانات و پرندگان وحشی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۵۹۰۳
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

نظارت و کنترل تمام مراکز خرید و فروش پرندگان در نهاوندمهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: برای جلوگیری از شکار، خرید و فروش غیرمجاز حیوانات و پرندگان وحشی تمام مراکز خرید و فروش پرندگان و بازارهای محلی شهرستان و حتی منازل افراد مشکوک نظارت و کنترل می‌شوند.

وی گفت‌: در صورت مشاهده مصادیق و اقدام افراد برای شکار، عرضه حیوانات و پرندگان وحشی با متخلفان طبق دستورالعمل‌های ابلاغی برخورد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با اشاره به انجام عملیات گشت، کنترل و پایش تمام مراکز عرضه، خرید و فروش حیوانات و پرندگان وحشی و حتی منازل افراد مشکوک و شکارچی در سطح شهرستان توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بعضاً در برخی از این مراکز پرندگان و حیوانات وحشی به‌صورت غیرقانونی زنده‌گیری و نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف مبنی بر شکار، نگهداری پرندگان و حیوانات وحشی حمایت‌شده اقدام لازم برای برخورد به فوریت در دستور کار قرار می‌گیرد، ابراز داشت: تاکنون بیش از هشت مورد از مراکز عرضه و خرید و فروش پرندگان در سطح شهرستان نهاوند توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست مورد بازدید قرار گرفته است.

سلگی دادن تذکرات لازم به واحدها و مراکز یاد شده در مورد نحوه نگهداری پرندگان و عدم خرید فروش پرندگان شکاری و شکار ممنوع را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: رعایت قوانین و مقررات صادر شده توسط مراکز عرضه و خرید و فروش پرندگان در سطح شهرستان الزامی است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران شهرستان نهاوند با هدف نحوه به‌کارگیری سلاح شکاری، قوانین شکار، صید و تعامل با محیط‌بانان اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آموزش دهیاران به‌عنوان نمایندگان دستگاه‌های دولتی در سطح روستاها برگزاری این آموزش‌ها به صورت مداوم ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند ‌در مورد اهمیت نقش‌آفرینی آحاد مردم در صیانت از ذخایر ارزشمند طبیعی موجود در محیط‌زیست خاطرنشان کرد:‌ به‌طور قطع نگهداری و حفاظت از محیط زیست تنها از عهده یک سازمان خاص بر نمی‌آید بلکه آحاد مردم باید در این مسیر همکاری و مشارکت فعالی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات