خبرهای داغ:
همدان-وزیر علوم گفت: در دفاع مقدس از هر سلیقه، فرهنگ و مذهبی برای دفاع از کیان کشور آماده می‌شدند و شرکت می‌کردند و وظیفه ما است که به شهدا جنبه سیاسی ندهیم که اگر چنین کنیم به شهید و شهادت ظلم کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۷۶۰۰۶
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

جنبه سیاسی دادن ظلم به شهید و شهادت است/باید اشتغالزایی را تبدیل به یک پروژه ملی کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، پروفسور محمدعلی زلفی‌گل در یادواره شهدای ورزشکار شهرستان همدان، اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس بستری را ایجاد می‌کند که ما جبهه و جنگ را فراموش نکنیم.

وی افزود: در شرایطی که مردم زندگی می‌کنند بخشی از نظامیان ما در اقصی نقاط ایران امنیت را برقرار کرده و برای دفاع از کیان و ناموس ما جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

وزیر علوم با بیان اینکه یادمان باشد که شهدا متعلق به کل ایران هستند، گفت: به همین دلیل وقتی اسم شهید و شهادت می‌آید همه سرتعظیم فرو می‌نهیم و احترام می‌گذاریم.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس از هر سلیقه، فرهنگ و مذهبی برای دفاع از کیان کشور آماده می‌شدند و شرکت می‌کردند و وظیفه ما است که به شهدا جنبه سیاسی ندهیم که اگر چنین کنیم به شهید و شهادت ظلم کرده‌ایم.

زلفی‌گل با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ایادی یک طرف و ایران اسلامی که تازه انقلاب کرده یک طرف بود، ابراز داشت: باید تلاش کنیم و وحدت خود را حفظ کنیم؛ کشور ما تنوع فرهنگی دارد که این فرصت بسیار زیبایی است چرا که قومیت‌ها با انواع زبان‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی عنوان کرد: دشمن دندان تیز کرده و یکپارچگی کشور را مورد هدف قرار داده است.

وزیر علوم با بیان اینکه همیشه باید دقت کنیم چراکه دشمنان ما همیشه نقاط ضعف ما را هدف قرار نمی‌دهند بلکه نقاط قوت ما را هدف قرار می‌دهند، گفت: نقاط قوت ما فرهنگ عاشورایی، ولایت و ولایتمداری و عمود و خیمه نظام است و ما باید با روحیه جهادی و شهادت وحدت رویه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در انتخابات بک دولت انقلابی سرکار آمد و افرادی که در دولت انتخاب شدند نمود تلاش مردم در انتخابات است و همت آنها این است که گرهی از مشکلات مردم را بگشایند.

زلفی‌گل با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی و دیپلماسی ما با تاجیکستان کمرنگ شده بود، تصریح کرد: در اولین سفر ریاست جمهوری ایران وقتی صداقت و منش او را دیدند باعث شد که عضو دائم سازمان شانگ‌های شویم و روابط ما با کشورهای همسایه تقویت شد که اگر دیپلماسی علمی و فرهنگی را برای کشورهای همسایه ترسیم کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه افتخار ما این است که پنج وزیر در هیئت دولت، همدانی هستند، گفت: عمده‌ترین مشکل جوانان اشتغال است که اگر کار داشته باشند به موقع تشکیل خانواده می‌دهند و عمده مشکلات حل می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم دهیم اشتغالزایی را تبدیل به یک پروژه ملی کنیم، ابراز داشت: همه باید تلاش کنیم پروژه اشتغال را تبدیل به نهضت تولید شغل کنیم و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را  «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامیده است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما مدیریتی است، عنوان کرد: با گران شدن ارز شرایطی فراهم شد که رونقی در محصولات ملی ایجاد شود که به نفع ما تولید رقابتی ایجاد شود.

زلفی گل بیان کرد: اگر روحیه جهادی در مدیران ما وجود داشته باشد در این دوره جدید دولت که مسئولیت پذیرفتند کارهای خود را خوب انحام می‌دهند چرا که این دوره خیلی زود به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: افرادی که در ایران مدیریت می‌پذیرند که برپایه خون هزاران شهید است، باید باور داشته باشند این دوران کوتاه است و باید کارها و برنامه‌های خود را در اولین فرصت اجرایی کنند.

وزیر علوم افزود: باید از هدر رفتن وقت جلوگیری کرد؛ ما نباید الگوی خود را فراموش کنیم چراکه اگر این اتفاق بیفتد مسیر ما تغییر می‌کند که خوشایند شهدا نیست.

در ادامه گروه همخوانی نورالمهدی به اجرای سرود پرداختند و در پایان از خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم و شهدای ورزشکار و جانبازان تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات