فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ گفت: دفاع مقدس محدود به یک هفته نیست و در حقیقت تجلی عینی عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) است.
کد خبر: ۹۳۷۶۳۷۴
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

سرهنگ پاسدار مرتضی کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهین دژ، اظهار کرد:
دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روش های مختلف به دنبال ضربه زدن به این انقلاب نوپا بودند و در ۳۱شهریور ماه ۵۹رژیم بعث عراق از سه محور به کشورمان حمله کردند که به خیال خام شان دنبال فتح سه روزه تهران بودند.

وی گفت: فرهنگ تمدن‌ساز دفاع مقدس ثابت کرد که با اراده، عزم و ایمان و باور به حقانیت وعده‌های الهی و تبعیت محض از‌ ولایت فقیه در عرصه‌های مختلف می‌توان با کمترین امکانات، دشمن مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات و امکانات را خوار و ذلیل و تحقیر کرد.

کاظمی، به شباهت های دفاع مقدس و عاشورا اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین و ارزش‌مدارترین جنگ قرون اخیر، طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ با رویارویی جمهوری اسلامی ایران در برابر سلطه‌گران غربی و شرقی به سرکردگی رژیم بعث عراق به‌وقوع پیوست که می‌توان گفت از صدر اسلام تاکنون، تنها این جنگ یعنی هشت سال دفاع مقدس بوده که صحنه‌های آن، شباهت‌های زیادی با نهضت عاشورا که در سال ۶۱ ه. ق رخ داد، داشته است.

وی تصریح کرد: نشانه های مختلفی وجود دارد که دفاع مقدس را به نهضت عاشورا پیوندی عمیق می‌زند و بی‌شک جلوه‌های کربلا را در صحنه‌های مختلف آن می‌توان یافت که در اهداف، راهبردها، روش‌ها، فرهنگ، پیام‌ها و... وجوه اشتراک بسیاری با همدیگر دارند.

فرمانده سپاه شاهین دژ با بیان اینکه در هر دو نهضت، مبارزه بین جبهه حق و باطل تجلی پیدا کرد، افزود: زیارت عاشورا و تجلی مضمون‌های آن در صحنه‌های دفاع مقدس و شهادت با زمزمه فرازهای زیارت عاشورا، تأثیر شگرفی داشته است؛ بنابراین دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا و تجلی عینی ارزش‌های عاشورا در عصر حاضر بوده است. 

کاظمی ادامه داد: هم‌راستایی هدف، راه و شیوه، در هر دو نهضت وجود داشته است؛ یعنی هدف هر دو نهضت، دفاع از حریم ارزش‎ها و حفظ اسلام ناب و قرب الهی بوده است که در رویاروی با دشمن، تا آخر مقاومت کرده و ایستادند، از آن‌جایی که امام حسین (ع) فرمودند: «همانا من برای طلب اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام» و امام خمینی (ره) نیز فرمودند: «شما رزمندگان برای حفظ اسلام دارید جنگ می‌کنید».

انتهای پیام

ارسال نظرات