خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

انقلاب، نشأت گرفته از اسلام و دفاع مقدس دفاع از اندیشه های اسلامی بود

حجت الاسلام معبودی گفت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از اسلام است و دفاع مقدس، دفاع از تمام اندیشه ها و آرمان های اسلامی بوده است.
کد خبر: ۹۳۷۶۵۳۰
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در مراسم یادواره شهدای استان قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس در صحن مقدس امامزاده حسین علیه السلام که به همت حوزه شهید بابایی و الائمه و پایگاه ناحیه امام حسن علیه السلام برگزار شد بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از پدیده های مهم تاریخ کشور ماست. این پدیده که برای ملت ما یک قضیه سرنوشت‌ساز بوده، یقیناً دانستن و فهمیدن ابعاد و عوامل ریشه‌های جنگ تحمیلی برای این است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: جنگ ۸ ساله‌ای که برخی به جنگ سوم جهانی تعبیر کرده اند. عصر جدید، عصر جنگ احزاب علیه انقلاب اسلامی است و سوالی که مطرح است این است چه عواملی باعث شده ما هشت سال بجنگیم. اولین مقدمه این است که ما به دلایلی به سمت جنگ نرفتیم و بلکه جنگ را بر ما تحمیل کردند این بود که چون انقلاب اسلامی از اسلام نشأت گرفته، ریشه انقلاب، اسلام ناب محمدی است. ایران هرگز به دنبال جنگ نبوده و همه جنگ هایی که حتی در صدر اسلام هم بوده به نوعی جنگ دفاعی بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: حمله به مکه جنگ دفاعی و دفاع از توحید و دفاع از آزادی و عدالت بوده است. از این جهت می گوییم اسلام دین صلح است نه جنگ. ۸ سال جنگیدن ما دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.‌ ما وقتی انقلاب کردیم اصلا آمادگی برای جنگ را نداشتیم. انقلاب تازه پیروز شده بود و کشور آمادگی لازم برای هیچ کاری را نداشت و مانند امروز بسیج، سپاه و ارتش آماده به خدمت نبودند. در ارتش تمامی سران آنها گریخته بودند و ارتش منسجمی نداشتیم.

وی در ادامه افزود: عواملی که جنگ را بر ما تحمیل کرد ۱_بعد از پیروزی انقلاب عامل آمریکا در منطقه رژیم پهلوی بود که به عنوان ژندارم وی در منطقه منافع نامشروع آمریکا را صیانت و پاسداری می کرد انقلاب اسلامی ژاندارم وی را نابود کرد. فرد جاه طلب و قدرتمندی در منطقه به نام صدام وجود داشت. صدام بدون اجازه آمریکا و دنیا جرات نداشت به ایران حمله کند.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: بلژسکی مشاور امنیت اسبق در آمریکا می‌گوید صدام سه ماه مانده به جنگ با وی جلسه گذاشت و آنجا به او اجازه حمله به ایران را صادر کردند. صدام برای این که می‌خواست در منطقه ارباب و ژاندارم آمریکا باشد به ایران حمله کرد. عامل دوم سرنگونی نظام اسلامی بود. انقلاب اسلامی معادلات غلط آنها را به هم ریخته بود. بعد از جنگ جهانی دوم آمدند و دنیا را به دو قسمت تقسیم کردند شرق و غرب به شرق زیر سلطه شوروی سابق و غرب زیر سلطه آمریکا تقسیم شد. بعد از پیروزی انقلاب، شعار نه شرقی نه غربی سردادند یعنی به هم ریختن معادلات غلط ابرقدرت‌های زمان.

وی افزود: طاها یاسین رمضان می گوید حمله به ایران به خاطر شط العرب نبوده است به خاطر نابودی اصل انقلاب اسلامی بوده است. وقتی که از زمین و هوا و دریا به ایران حمله کردند خبرنگاران با صدام مصاحبه کردند همانجا قرارداد الجزایر را پاره کرد و گفت مابقی مصاحبه هفته بعد در تهران خواهد بود. ۴۸ کشور مستقیم و غیر مستقیم پشت صدام بودند و از نظر ظاهر، ایران باید شکست می خورد چون آمریکا تمامی تجهیزات لازم جنگ را در اختیار صدام گذاشته بود.

این مسئول ادامه داد: شوروی بهترین موشک ها، فرانسه بهترین هواپیماها، آلمانی‌ها ۶ هزار تن بمب شیمیایی در اختیار وی قرار دادند. هواپیماهای آواکس در اختیارش گذاشته بودند. آمریکایی‌ها که تمام تحرکات نظامی را رصد می کردند در سازمان بین المللی به نفع صدام رای صادر کردند. تحریم‌های سنگینی را بر علیه ایران وضع کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به عوامل شکست دشمن از ایران تصریح کرد: رزمندگان ما با ایمان و توکل به خدا در صحنه های جنگ حضور یافتند. شهدا امامزادگان ما هستند و مظلومانه جنگیدند. دومین علت ولایت فقیه و رهبری امام خمینی(ره) بود. امام اجازه تحمیل قطعنامه هایی همچون ترکمنچای و گلستان که قراردادی ننگین بودند را نداد. جنگ و صدام نتوانستند خود را به ایران تحمیل کنند و حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به عامل بعدی عنوان کرد: سومین عامل، حضور مردم به عنوان پشتیبان امام بود. اجرای دستورات امام(ره) مبنی بر رفتن به جبهه ها بود و مردم هنوز هم بعد از سالها با رهنمودهای ولی‌فقیه در صحنه هستند و این است که مثل سرو بلند قامت هستند اگر شهدا نبودند استقلال امروز کشور وجود نداشت. شهدایی همچون بابایی ها، حسن‌پور ها، سید جوادی ها و همه شهدای بزرگ کشور که اگر نبودند امروز ایران مانند افغانستان، یمن و سایر کشورهایی که مورد ظلم واقع شده‌اند در دست دشمن بود و اینها عوامل پیروزی ما بوده است.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی نتوانست ما را شکست دهد و لذا امروز تنها راه دشمن برای جنگیدن با ما جنگ نرم و فرهنگی است که با یاری خداوند و هوشیاری ملت از آن هم سربلند بیرون می آییم. شهدا در آن ۸ سال دفاع مقدس آن گونه جان فشانی کردند و امروز پروش یافتگان مکتب شهدا، از همه کیان این کشور پاسداری خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها