خبرهای داغ:
هفته دفاع مقدس/

فرهنگ عاشورایی ما باعث پیروزی ما در جنگ شد

شیردل گفت: عقبه ما جنگ احد و واقعه غدیر است و ما کسانی هستیم که به شعار هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام لبیک گفته ایم.
کد خبر: ۹۳۷۶۶۵۴
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ،سرهنگ شیردل از یادگاران و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت:دشمن امروز به دنبال تحریف دفاع مقدس است و سوال‌ها و شبهات زیادی را به جوانان ما منتشر کرده است که چرا جنگ شد یا اینکه چرا ما وارد عراق شدیم و یا چرا جنگ هشت سال طول کشید؟

وی افزود :در سال ۵۷ که امام انقلابی را رقم زد شاه فرار کرده بود از نابودی در حال فرار کردن از کشور بودند و آمریکا از ما ضربه خورده بود و هنوز نیروهای نظامی ما انسجام لازم را نداشتن و از طرفی کموله دموکرات‌ها در غرب به ما حمله کرده بودند و هنوز بسیج سازماندهی نشده بود در چنین شرایطی دشمن دشمن از خارج به ما حمله کرد و جنگ را علیه ما تحمیل نمود.

شیردل خاطر نشان کرد:هدف اصلی دشمن از حمله جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی براندازی انقلاب ما بود ، زیرا دشمن متوجه شده بود که اهداف ما با اهداف خودشان یک پارادوکس و تناقض دارد.

وی عنوان داشت :دشمنان ما متوجه شده بودند که بهترین کشور برای راه انداختن جنگ علیه ما کشور عراق است زیرا کشور عراق بیشترین منابع ارزی و طول خط مرزی را با کشور ما داشت آنها می‌خواستند با واسطه قرار دادن کشور عراق نظام ما را در نطفه خفه کنند.

وی اشاره کرد :عراق بدون زحمت زیادی در روزهای ابتدایی جنگ توانست سرپل ذهاب را اشغال و حتی تا سوسنگرد پیش‌روی کردند. حتی برای شهرهای مختلف خوزستان نامه‌ها مختلف عربی انتخاب کرده بودند.
با توجه به موقعیت استراتژیک خوزستان و ارزآوری که این استان دارای کشور دوست و دشمن تصمیم گرفته بود که از مرز خوزستان به ایران حمله کند تا بتواند حداقل در دراز مدت کشور ما را فلج کنند.

سرهنگ شیردل اضافه کرد :امام تاکید کرده بودند که بسیجیان و مردم وارد میدان شوند وقتی بسیج وارد میدان شد توانستیم وارد عمل شده و زمین‌های خود را از رژیم بعث عراق پس بگیریم و تا قبل از ورود بسیج امکان بازپس گیری زمین ها را نداشتیم.در عملیات بیت المقدس ۱۶ هزار کشته و ۱۹ هزار کشته علیه دشمن تحمیل کردیم.

وی گفت :در جنگ ما با نشان دادن مقاومت علیه دشمن توانستیم پیروز میدان باشیم و امروز اگر مشکلاتی در کشور حاکم است نتیجه همین لبخندهایی است که به دشمن زدیم.

وی خاطر شنان کرد:ما کسانی هستیم که باید به خود افتخار کنیم زیرا داعش با تمام پیچیدگی و حمایت های پشت پرده ۱۲۰ کشور نابود کردیم، ما کسانی هستیم که ریگی و روح الله زم را با تمام حفاظت ها و پیچیدگی هایی که داشتند دستگیر کردیم.

از فرماندهان دفاع مقدس گفت :امروز ما می‌توانیم با قدرت بگوییم هیچ تصمیمی در منطقه بدون نظر ایران رقم نمی‌خورد، و هدف ما در منطقه اخراج آمریکاست.راه تداوم این اقتدار ، همدلی ،همگرایی و وحدت کلمه به معنای واقعی در کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار