برگزاری شب شعر منطقه ای صلابت و فخر آفرینی

ایرانشهر/ فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر گفت:دفاع مقدس هویت جدیدی به ملت ما بخشید.
کد خبر: ۹۳۷۶۷۴۰
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، مراسم شب شعر منطقه ای صلابت و فخر آفرینی با حضور شاعران شهرستان ایرانشهر درمحل سالن اجتماعات دانشگاه ولایت برگزار شد .

دراین مراسم سرهنگ پاسدار محمد هراتی فرمانده سپاه ایرانشهر گفت:همه بر این نکته اذعان دارند که دفاع مقدس هویتی نو به ملت ما بخشید اما این بدان معنا نیست که ما آن را نداشتیم و در دفاع مقدس به دست آوردیم بلکه دفاع مقدس زمینه غبارروبی از فضیلت هایی را که در طول تاریخ داشتیم زدود و به شکلی نو و فراخوان شده و پویا متجلی کرد.

وی تاکید کرد: همین اتفاق در حوزه های فرهنگی و هنری و از جمله شعر نیز رخ داد و شعر دفاع مقدس فراخوان فضیلت های تاریخ شعر فارسی است و با درآمیختن آن ها شعر فارسی به شکلی نو ارائه شد.

هراتی اظهارداشت : هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های انقلاب محسوب می‌شود؛ هنگامه‌ای که مردم ایران در اتحادی بی‌نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: زبان فارسی بستر و پایگاه شعر و ادبیات است، ارتباط زبان فارسی و شعر ، ارتباط یگانه‌ای است، اگر بپذیریم شعر و ادبیات فارسی جزو اشعار مطرح جهانی است هیچ منصفی نمی‌تواند بگوید شعر و ادبیات فارسی جزء چند ادبیات برتر نیست، زیرا روح شاعران ایرانی در طول تاریخ و کثرت، پیوستگی و تعالی شاعران در تاریخ زبان و ادبیات فارسی بی‌نظیر است.در پایان این مراسم از شاعرانی که شعر سرودند بااهدا لوح تقدیر از آنان قدردانی بعمل آمد

ارسال نظرات
آخرین اخبار