خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین؛
حق لطفی از آغاز تولید و پخش آسفالت گرم حاصل از تراشه های آسفالت برای نخستین بار در کشور با هدف حفظ جاده های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۶۸۰۳
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: در این روش مصالح حاصل از تراشه های آسفالت در سطح راهها جمع آوری و برای اولین بار به صورت گسترده با استفاده از دستگاه، به صورت 100درصد بازیافت و جهت نگهداری رویه راههای استان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: پیش از این، مصالح حاصل از تراشه های آسفالت تنها در شانه سازی راه‌های خاکی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما با توجه به هزینه بالای قیر و تولید آسفالت، موضوع بازیافت آسفالت و استفاده مجدد از آن برای نگهداری رویه راهها در قالب عملیات اضطراری مورد توجه قرار گرفت.

حق‌لطفی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اولین استانی است که پس از انجام مطالعات عملیات بازیافت آسفالت را به صورت پایلوت آغاز کرده و تراشه های آسفالت خود را طی فرایندی بدون استفاده از قیر و تنها با استفاده از 6درصد ماده افزودنی جوان‌ساز داخل دستگاه تبدیل به آسفالت گرم می کند.

وی اظهار داشت: این روش به ازای هر تن آسفالت 500هزار تومان صرفه اقتصادی دارد و از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن در حفظ و نگهداری محیط زیست و کاهش آلاینده ها موثر است.

حق‌لطفی با بیان اینکه از طریق این روش یک سوم آسفالت گرم تولید شده در کارخانه به دست می آید افزود: تاکنون 300تن آسفالت گرم با این روش تولید شده و قرار است 2هزار و 525 تن آسفالت گرم تولید شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:آسفالت بازیافت شده برای پرکردن چاله راه‌های استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها