خبرهای داغ:
سردار فدا:رزمندگان راکت عراقی را مجدد جوری طراحی و شلیک کنند اما علی رغم این تلاش،شلیک فقط۵۰۰متر برد داشت، اما با تلاش امروز موشک هایی در اختیار داریم که بیش از دو هزار کیلومتر با نیم متر خطا شلیک‌می کنیم
کد خبر: ۹۳۷۶۸۴۲
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزرای بسیج از اصفهان؛ سردار مجتبی فدا صبح امروز در آیین اختتامیه چهاردمین لیگ علمی پایا اظهار کرد: برای تشکیل کشوری نیاز به مردم، جغرافیا و حکومتی برای اداره آن کشور است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) تصریح کرد: دوام و قوام یک کشور نیاز به دو پارامتر دارد که یکی از آن ها علم است؛ علم و پژوهش یکی از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری تاکید دارند چرا که ما نسبت به غربی ها پیشرفت علمی کمتری داریم.

وی افزود: اگر سال ۵۷ برای مثال نمره رشد علمی امریکایی ۴۰ و ما ۵ بود در این چهل و سه سال اگر رشد آمریکایی ها به  ۶۰ رسیده و رشد ما به ۴۵ رسیده است و پیشرفت چند برابری است.

فدا در مورد علت اینکه ما به سطح علمی امریکایی ها نرسیدیم گفت: تحریم ها، مشکلاتی که برای ما فراهم کردند و همچنین سوء مدیریت و بی تدبیری ها که نتوانستیم از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم از دلایل آن است.

مجتبی فدا با بیان اینکه در اول انقلاب سیم خاردار نمی توانستیم تولید کنیم و حتی به ما نمی فروختند با بیان روایتی از دفاع مقدس گفت:  در زمان عملیات خیبر و قبل از آن بمب و راکت عراقی را با تمام خطری که وجود داشت به عقب آوردند و باز کردند و جوری طراحی و به جبهه برده که به سمت عراقی ها شلیک کنند اما علی رغم این تلاش و شلیک فقط ۵۰۰ متر برد داشت و به هدف هم نخورد و منفجر هم نشد.

فدا خاطرنشان کرد: اما ناامید نشدیم و با تلاشی که صورت گرفت امروز موشک هایی در اختیار داریم که بیش از  دو هزار کیلومتر با نیم متر خطا شلیک‌می کنیم.

مجتبی فدا بیان کرد: ما باید در علم به قله اول منطقه و جهان برسیم چرا که مسلمانان قبلا این جایگاه را داشتند

فدا با بیان اینکه موضوع دوم فرهنگ است که قوام کشور را بالا می برد، گفت: شهیدان با جان خود اسایش ما را رقم زدند و نخبگان باید علم و توان خود را به کار گیرند تا ما در جنگ علمی به سرمنزل مقصود برسیم.

مجتبی فدا در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه ما در کرونا به داشته های خود تکیه و مردم هم کمک کردند، گفت: آمار امروز این بیماری از  بی توجهی و عدم رعایت موارد بهداشتی است و امروز در شرایطی که امکان تزریق واکسن در کشور وجود دارد،  برخی تبلغ می کنند که واکسن نزنید!

فدا گفت: همچنان که تلاش می کنیم توان علمی را بالا برده و در این زمینه کار می کنیم باید فرهنگ ایرانی اسلامی و انقلابی خود را نیز از دست ندهیم.

ارسال نظرات