راهدان/ رزمنده هشت سال جبهه های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهداء ی این مرز و بوم گفت: یکی از مشکلات اساسی دنیای امروز ، مشکل شناخت و درک رویدادهاست .
کد خبر: ۹۳۷۶۹۳۴
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس  با حضور کداخان بسیجی خواهر در زاهدان برگزار شد، در این مراسم حسن نوری رزمنده هشت سال جبهه های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهداء این مرز و بوم گفت: یکی از مشکلات اساسی دنیای امروز ، مشکل شناخت و درک رویدادهاست .

وی در ادامه تصریح کرد: این عدم شناخت ناشی از سرعت وقوع وقایع است . وقایعی که پشت سر هم و بدون آنکه ما بتوانیم نسبت به آن شناخت پیدا کنیم رخ می دهند و این نقصی است که دشمن به نفع خویش از آن استفاده برده و دست به تحریف عقاید می زند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس استان در تکمیل این مطلب با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )که فرمودند :" اگر ما جلوی تحریف را بگیریم ،می توانیم جلوی تحریم را هم بگیریم "افزود: برای جلوگیری از تحریف عقاید چه باید کرد؟ وبه بیان دیگر از چه عنصری برای مقابله با تحریف استفاده کنیم ؟

وی در پاسخ این سوال اذعان داشت : خمیر مایه و لازمه از بین بردن تحریف شناخت است، احاطه شناخت به تمامی جزئیات امر، کلید واژه ای است که در نابودی بحران تحریف می تواند یاری گر مناسبی باشد.

نوری گفت : یکی از مشکلات جامعه امروز عدم شناخت عمیق از انقلاب در پی ایجاد تشکیک و دسیسه ها و فرصت جویی های دشمنان این نظام و انقلاب است .

وی ادامه داد:یکی از مهمترین تشکیک های ایجاد شده درباره دفاع مقدس است تشکیک این مسئله که چرا پس از پیروزی و آزاد سازی خرمشهر با کشور مخاصم صلح نکردیم و هفت سال دیگر جنگ ادامه پیدا کرد وخونهایی ریخته شد.

وی پاسخ این سوال را با مطرح کردن این سوال ادامه داد : که آیا در سال آغاز جنگ صدام صلح را می پذیرفت ؟

نوری با بیان منفی بودن جواب تصریح کرد: صدام به دنبال بهره وری از بحران هایی بود که در گوشه و کنار این مرز و بوم انقلاب نوپای ایران را تهدید می کرد .

کشور عراق با حمایت کشورهای غربی و اروپایی دچار اعتماد به نفس کاذب شده بود و به خود اجازه تعدی به مرز این خاک مقدس را داده بود مثال این تعدی و جنگ مثال دزدی است که گرفتار صاحب خانه شده است آیا صرف بیرون انداختن از منزل برای مجازات دزد کافی است ؟ جواب منفی است چرا که دزد باید هر آنچه از خسارتی را که ایجاد نموده پاسخ گو جبران کننده باشد.

نوری گفت :خواهران و مادران و به طور کلی جامعه زنان باید شناخت خویش را از انقلاب و دفاع مقدس را با منابع و آثاری که در این زمینه موجود است افزایش دهند چرا که آنها پرورش دهنده و تربیت کننده نسل ها هستند و با اشاره به فرموده امام راحل که فرمودند : مرد از دامن زن به معراج می رود "تصریح کرد این مطلب نشاندهنده نقش خطیر و پر ارزش مادران و زنان این کشور است چنانکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس و در دنیای امروز هم شاهد آن بوده و هستیم .

وی از زن بعنوان موجودی که خداوند نگاه خاصی به اوداشته و رسالتی سنگین تر از مردان بر دوش آنان نهاده است نام برد و افزود : پیروزهای ما در بخش عظیمی از رویدادها مرهون مادران و همسران ایثارگر است .کوچکترین وظیفه ما در برابر این همه ایثار،تکریم خانواده شهداست.

جامعی مسئول سازمان بسیج مداحان استان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین ایام اربعین حسینی با اشاره به رشادتهای رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنین ذکر مصائب حضرت زینب (س ) در این ایام تاکید کرد:
ذکر و یاد شهداء چه شهدای دفاع مقدس ،شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم و سلامت از همه این عزیزان در مجالس و روضه ها خانگی در طول مناسبتهای سال باید عنوان شود چرا که امنیت و آسایش خاطر امروز جامعه ی ما مدیون ومرهون همین شهدا است.

وی افزود : اگر امروز به راحتی می توانیم مجالس حسینی را برپا کنیم و یا بدون هیچ واهمه ای در این مجالس شرکت نماییم همه بواسطه ایثار و از خودگذشتگی شهدایی است که برای استقلال و آزادی و سربلندی و سلامتی این خاک مقدس و مردمانش انجام دادند.

این مراسم معنوی با مدح خوانی درباره دفاع مقدس و مرثیه خوانی ایام اربعین حسینی پایان یافت.

ارسال نظرات