حجت الاسلام اخوان:جنگ ما دفاعی مقدس در مقابل همه دنیا بود همانگونه که همه جنگ‌های پیامبر نیز جنگ‌های دفاعی بودند .
کد خبر: ۹۳۷۶۹۶۲
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، امام جمعه موقت بهاباد درجمع رزمندگان وبسیجیان پایگاه مقاومت شهید چمران این شهرستان با بیان اینکه جنگ ما دفاعی مقدس در مقابل همه دنیا بود همانگونه که همه جنگ‌های پیامبر نیز جنگ‌های دفاعی بودند گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس درس‌هایی که از قیام امام حسین (ع) یاد گرفته بود، را به خوبی پس داد و در عرصه عاشورایی خوب درخشید.
حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی درجمع بسیجیان ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس در بوستان ولایت حوزه شهید محلاتی بهاباد درسخنانی با تبریک هفته دفاع مقدس وباگرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بااشاره به اینکه اقتدار و امنیت امروز جامعه حاصل سال‌های دفاع مقدس است اظهارداشت: دفاع مقدس برکات متعددی به همراه داشته است.
امام جمعه موقت بهاباد بیان کرد: ما در جنگ فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و فضائل اخلاقی را ترویج کردیم و مظلومیت و حقانیت خویش را در جنگ به جهانیان رساندیم، در یک کلمه دفاع مقدس کشور و نظام اسلامی را بیمه کرد.
رئیس حوزه علمیه بهاباد با تجلیل از رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی گفت: اگر در طول هشت سال دفاع مقدس عده‌ای از هموطنانمان به مقام شهادت نائل نمی‌آمدند و ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های آنان نبود، امروز ما شرایطی که در جامعه حاکم است را شاهد نبودیم.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی افزود: جایگاه، عزت و احترام ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدای ایران اسلامی است. شما بسیجیان ورزمندگان با الگوبرداری از رفتار شهدا و جانبازان راهشان را ادامه دهید و مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی باشید.
وی گفت: جنگ بین ایران و رژیم بعث عراق در ظاهر جنگی بین کشور‌های ایران و عراق به شمار می‌رفت، اما در حقیقت نبردی نابرابر بین ایران و تمامی کشور‌های دنیا بود.
وی اضافه کرد: عراق از همه امکانات و تجهیزات نظامی برخوردار بود و هرچیزی که نیاز داشت، کشور‌های پیشرفته‌ای برای او فراهم می‌کرند و در مقابل آن، جمهوری اسلامی ایران که تازه در انقلاب به پیروزی رسیده بود وجود داشت، ارتش سر و سامان مناسبی نداشت، سپاه پاسداران هم به تازگی تشکیل شده بود و مهم‌تر اینکه کشور ما تحریم هم بود و در مجموع ایران وضعیت مناسبی برای نبرد و دفاع از خود نداشت.
امام جمعه موقت بهاباد حاج قاسم را الگویی برای همه نسل‌های تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله رزمندگانی بود که در جنگ تحمیلی جوانی کم سن و سال بود، اما امروز اسطوره‌ای برای اهالی مقاومت شده است.
وی به توطئه‌های امروز دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان قسم‌خورده دین، منافقان، سلطنت‌طلبان و زخم خوردگان انقلاب برای از بین بردن وحدت تلاش می‌کنند تا وحدتی که امروز جمهوری اسلامی در دنیا رقم زده را تبدیل به نفاق و انشقاق کنند.
ارسال نظرات