امام جمعه بهاباد با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه تاریخی ملت ایران در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب است که در یک جنگ نابرابر دشمنان را تسلیم کرد.
کد خبر: ۹۳۷۶۹۸۵
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی وتبریک هفته دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب نوپای ایران در آن زمان بدون تجهیزات و سلاح جنگی و تنها بر تکیه بر خداوند متعال و رزمندگان غیور و شجاع در برابر تمام دشمنان انقلاب ایستادگی کرد و بعد از هشت سال مقاومت به پیروزی رسید و این عزت و افتخار برای همیشه در تاریخ ماندگار شد اظهارداشت: دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ماست و بیانگر ایستادگی و مقاومت بیدار دلانی است که هفت شهر عشق را در هشت بهار آزادگی پیمودند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد ادامه داد: دفاع مقدس، طلیعه جاودانه غرور ملی است؛ هنگامه اتحاد و همبستگی ملی مردم در دفاع از شریعت اسلام و مرز‌های سرزمینی است که با نثار خون پاک فرزندان این مرزو بوم و ایثار و مجاهدت‌های مثال زدنی آن‌ها جاودانه شد.
حجت الاسلام بشکانی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس نماد مقاومت بزرگ ملت ایران است و مدیران باید عملکرد خود را برای تداوم انقلاب، پاسداشت خون شهدا و لبیک به اهداف آن‌ها بازبینی کنند.
امام جمعه بهاباد تشریح کرد: در دفاع مقدس که در آستانه ۴۱ سالگی آن قرار داریم همه اقشار و گروه‌ها به رهبری امام راحل به صحنه آمدند و نقش‌آفرینی کردند که تحلیل، بیان و تبیین همه رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آن‌ها کاری دشوار است، اما همه موظف هستیم در حد توان در تبیین و پاسداشت این دستاورد‌ها تلاش کنیم.
ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه ا. ین ایام یادآور اخلاص، رشادت و از خودگذشتگی غیور مردانی است که اقتدار و استقلال امروز ایران را رقم زدند افزود: هفته دفاع مقدس یادآور اخلاص و رشادت رزمندگان است.
وی با تبریک فرا رسیدن بازگشایی مدارس و آغاز ماه مهر گفت: سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان و جامعه فرهنگیان و معلمان آغاز شده و امیدواریم که امسال برای جامعه آموزش و پرورش ما سالی پر از موفقیت و پیروزی در عرصه تعلیم و تربیت باشد.
وی توجه به آموزش و پرورش را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: در هر جامعه‌ای که آموزش و پرورش آن قوی، موفق و توانمند باشد، در مسیر رشد و توسعه قدم بر می‌دارد.
امام جمعه بهاباد همچنین فرارسیدن اربعین سید وسالار شهیدان دشت کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را به عموم شیعیان و پیروان آن امام همام تسلیت گفت و افزود اربعین، چهلمین روز شهادت سرور وسالار شهیدان است که جان خود و یارانش را فدای دین کرد.
وی بابیان اینکه گردهمایی عظیم اربعین را حقیقتا باید یکی از باشکوه‌ترین پدیده‌های عصر حاضر و تجلی بخش ارزش‌های معنوی بر مدارِ جاذبه‌ی عشقِ متعالی‌ترین الگوی تجسم یافته اسلام راستین یعنی حضرت سیدالشهدا (ع) دانست وافزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: راهپیمایی اربعین حسینی فرصتی برای زمینه سازی تمدن نوین اسلامی است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه اربعین حسینی یک همایش متفاوت برای بسیج کردن تمام دنیا بر محور وحدت و زمینه سازی برای تمدن اسلامی است گفت:: در راهپیمایی اربعین گام به گام به حقیقت نزدیک می‌شویم و از باطل و ظلمت دور شده و به نور و حقیقت نزدیک می‌شویم.
حجت الاسلام بشکان خواندن زیارت اربعین دراین روز را ضروری دانست و افزود: زیارت اربعین امام حسین (ع) از زیارت‌نامه‌های معتبری است که برای آن حضرت (ع) نقل و به خواندن آن در روز اربعین سفارش بسیار شده و آموزنده است.
وی گفت:زیارت اربعین یکی از راه‌های زنده نگهداشتن یاد و خاطره قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که آثار تربیتی فراوانی بر روح و جسم زائر، چه در کنار مرقد آن بزرگوار و چه در منزل خود دارد و با خواندن آن ولایت و دوستی خدا را در وجود خود تقویت می‌کند.
خطیب جمعه بهاباد سفر پرخیروبرکت جناب مهندس فتاح ریاست سازمان بنیاد مستضعفان کشوربه بهاباد را به فال نیک گرفت وگفت: این یک سفربسیارخوبی بود ومصوبات قابل توجهی هم برای شهرستان داشت که جادارد از مهندس فتاح درزمینه حضورشان دراین شهرستان قدردانی کنیم به طور حد حضور مسئولین درشهرستان باعث توسعه و آبادانی میشود.
ارسال نظرات