امام جمعه خلیل آباد:

اربعین حسینی بزرگترین اجتماع جوانان انقلابی برای مبارز با استکبار جهانی است

حجت الاسلام ناهیدی گفت: اربعین حسینی بزرگترین تجلی گاه و میعادگاه عاشقان و شیعیان حسینی است و بزرگترین اجتماع جوانان انقلابی برای مبارزه با ظلم و جور استکبار جهانی اتفاق می افتد و اربعین ثابت کرده که بیعت کنندگان با امام حسین (ع) تسلیم یزیدیان زمان نخواهند شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۵۵
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت: ۳۱ شهریور ۵۹ رژیم بعثی عراق با هدف از پا انداختن انقلاب اسلامی جنگی را شروع کرد و با فرمان امام (ره) حماسه ای شکل گرفت که در تاریخ ایران بی سابقه بود و آثار و برکات فراوانی داشت.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: امام فرمودند که لازم است که تاریخ از این قشرهای مختلف ملت ایران بنویسد و هنرمندان و شاعران و… این فداکاری ها را با هنر خود به نمایش بگذارند.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به فرار ۶ اسیر فلسطینی، تصریح کرد: فرار اسرای فلسطینی یک رسوایی بزرگ برای صهیونیست ها بود و این افراد از زندانی فرار کردند که ایمن ترین زندان صهیونیست ها به شمار می آمد و ضریب امنیتی بالایی داشت که به گاو صندوق معروف بود.

وی با بیان اینکه حفر مسیر فرار دو سال طول کشید که هیچگاه زندان بان ها متوجه این حفر نشدند، اذعان کرد: این قهرمانان اسیر فلسطینی، قطر مسیر فرار را طوری در نظر گرفته بودند که با گرفتن رژیم لاغری توانستند از آن فرار کنند و زندانبان ها ۸ ساعت بعد متوجه فرار این اسرا می شوند و نام این شش اسیر در تاریخ فلسطین ثبت خواهد شد.

ناهیدی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، عنوان کرد: اربعین حسینی بزرگترین تجلی گاه و میعادگاه عاشقان و شیعیان حسینی است و بزرگترین اجتماع جوانان انقلابی برای مبارزه با ظلم و جور استکبار جهانی اتفاق می افتد و اربعین ثابت کرده که بیعت کنندگان با امام حسین (ع) تسلیم یزیدیان زمان نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه زیبایی هایی را در اربعین حسینی از جمله مهمان نوازی مردم در ایران و عراق می بینیم و برخی تنها دارایی خود را برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) اهدا می کند، تشریح کرد: آمار خدمات رسانی در پیاده روی اربعین حسینی در بخش های دارو ها، موکب های ایرانی و خارجی، خودروها، قطارها، هواپیماها و… نشان دهنده عظمت و زیبایی این پیاده روی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار