رئیس اداره آموزش نمایندگی ولی فقیه سپاه:

لازمه ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس حرکت بر مسیر شهداست

تبریز- رئیس اداره آموزش نمایندگی ولی فقیه سپاه گفت: برای ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب، باید راه شهدا را ترویج کرده و ارزشهایی که آنان به خاطر آن جان شیرین خود را فدا کرده اند را ارزش بدانیم و مراقبت کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۹۳
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد نوری در یادواره شهدای غواص و کارمندی میانه با یادآوری اینکه سردار سلیمانی فرمودند؛ «لازمه شهید شدن، شهید بودن است»، اظهار داشت: شهید زنده کسی است که حق خدا، حق رسول الله(ص) و حق ائمه(ع) را ادا کند.

وی دفاع مقدس را با بیش از 230 هزار شهید برای تثبیت انقلاب اسلامی فرازی از تاریخ کشور دانسته و با اعلام اینکه این یادواره ها و مراسمات یادبود شهدا مانع از کاسته شدن از تلالو گرانقدر این دوران و غبار زمان گرفتن آن می شود، متذکر شد: این مراسمات بسیار ارزشمند است ولی کافی نیست و برای ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب، باید راه شهدا را ترویج کرده، در مسیر ترسیمی آنان حرکت کنیم و ارزشهایی که آنان به خاطر آن جان شیرین خود را فدا کرده اند را ارزش های خود دانسته و از آن مراقبت نماییم.

   این هادی سیاسی سپاه با اشاره به کلامی از امیرالمومنین(ع) شهادت در عین زندگی را حاصل اتصاف به سه خصلت دانسته و ادای حق الهی، ادای حق رسول الله و ادای حق اهل بیت(ع) را این سه خصلت برشمرد و گفت: حق خدا را ادا کردن یعنی بندگی خدا را به درستی انجام دادن و شهدای ما همواره در حوزه عبد بودن برای خدا، گوی سبقت را از هم ربوده و در این راه از هم پیشی می گرفتند.

   وی ادای حق پیامبر(ص) را عمل به سنت ایشان عنوان کرد و با اشاره به اینکه در سیره شهدا، این خصلت کاملا برجسته و آشکار است، اظهار داشت: اوج سیره شهدا و سنت نبوی، خدمت به خلق الله است.

   نوری ادای حق اهل بیت و ائمه(ع) را از دیگر خصایص شهدا برشمرده و تصریح کرد: ادای این حق میسر نمی شود مگر با دل را مملو محبت اهل بیت(ع) کردن، تلاش در معرفت آنان، و اطاعت و تسلیم در برابر خواست ائمه و اهل بیت(ع).

   یادواره شهدای غواص و کارمندی به همت حوزه شهید کلاهدوز سپاه میانه و با مشارکت شهرداری و شورای شهر میانه در کنار مزار مطهر شهدای شهرستان میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار