خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی نیازمند تشکیل قرارگاه جهاد علمی است/ مرکز رشد و خلاقیت در 3 شهرستان استان افتتاح می شود

مسئول بسیج علمی و پژوهشی استان از افتتاح مرکز رشد و خلاقیت در طبس، فردوس و قاین در هفته پژوهش خبر داد و گفت: تشکیل یک قرارگاه جهاد علمی برای توزیع علم و حمایت از نخبگان در استان ضروری است.
کد خبر: ۹۳۷۷۲۳۸
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ فرخنده مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اعتماد سازی مردم به مجموعه نظام اسلامی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و همه مسئولین در راستای رضایت مردم از نظام و انقلاب اسلامی و رسیدن به مردم سالاری دینی تکلیف دارند و این مهم راهبرد مسئولین در انجام وظایف است.

وی  با بیان اینکه،  تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه علمی ایجاد یک رستاخیز و جهش علمی است، گفت: مطالبه عمومی ایشان از جوانان جهاد علمی در عرصه اهداف انقلاب است. لذا علم همراه با روحیه جهادی و تفکر انقلابی باعث پیشرفت کشور می شود.

 مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی تاکید کرد: در  خراسان جنوبی تشکیل یک قرارگاه جهادی علمی ضروری و لازم است تا مجموعه های علمی فعال استان برای توزیع علم  و حمایت از نخبگان نیازمند شکل گیری قرارگاه هستند.

وی با بیان اینکه اولویت استان در عرصه علمی پرداختن به چهار مقوله آب، کشاورزی، صنعت و معدن و دام است، عنوان کرد: کار قرارگاه جهاد علمی تمرکز بر این محورها است که طرح های فناورانه  نخبگان استان را به این سمت سوق دهد.

فرخنده گفت: کشور ما در حوزه علم رتبه 16 و در اقتصاد و صنعت رتبه 80 را دارد؛ یعنی تولید علم بوده اما اتصال زنجیره علم به صنعت و تولید ثروت به دلایل مختلف انجام نشده است، بنابراین با تشکیل قرارگاه جهاد علمی در راستای چهار محور مورد نیاز استان بر علوم کاربردی بایستی تمرکز شود که زنجیره علم را به تولید صنعت وصل کنیم.

وی به فعالیت خانه نخبگان بسیج علمی و فناوری استان اشاره کرد و گفت: خانه نخبگان ما در استان در دو بخش خانه نخبگان علوم انسانی و اسلامی شامل 6 کارگروه حکمرانی اسلامی، اقتصاد اسلامی، جامعه شناسی و زنان و خانواده کارگروه است که موضوعات استان را شناسایی و احصاء و برای برون رفت از مشکلات به مسئولین راهکار ارائه می دهند.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی ادامه داد: مورد بعدی خانه نخبگان فنی و مهندسی استان است که در 7 کارگروه عمران و شهر سازی اسلامی، کشاورزی،گیاهان دارویی، معدن و معدن  فعال هستند.

وی به انعقاد تفاهم نامه سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان با مجموعه و سازمان های مختلف استان اشاره کرد و گفت: هدف این است بتوان از ظرفیت مجموعه ها و سازمان های استان  در حمایت از نخبگانا در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

فرخنده از افتتاح مرکز رشد و خلاقیت در شهرستان های طبس، فردوس و قاین در هفته پژوهش خبر داد و گفت: این مراکز بستری برای جذب نخبگان و صاحبان علوم شهرستان ها خواهد بود.

وی به رایزنی سازمان بسیج علمی استان با نهادها و سازمان ها برای رفع مشکلات فرهنگی، کشاورزی، عمرانی و علمی استان در قالب 16 حوزه اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی نیازمند مصرف بهینه آب هستیم چراکه 80 درصد مصرف آب ما در حوزه کشاورزی است و یکی از روش های حل این مشکل بازنگری الگوی کشت است که الگوی کشت متناسب با ساختار استان باشد.

فرخنده با بیان اینکه در حوزه علوم اسلامی و انسانی مطالبه مقام معظم رهبری تحول برای حرکت به سمت علوم اسلامی هست، افزود: پیشنهاد ما در حوزه علوم انسانی و آموزش و پرورش این است بایستی بر علوم حرفه محور، پژوهش محور و تربیت محور تاکید داشته باشیم تا در زمینه تربیت نیروی ماهر در تراز انقلاب دچار مشکل نشویم.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان بسیج علمی استان برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که طرح های فناورانه و خلاقانه متناسب با نیاز استان ارائه دهند تا 6 ماه کسری از خدمت سربازی تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار