خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) در میزگرد بسیج به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس دانشگاه الهی بود که تمام خوبی های ملت ايران در آن تجلی یافت.
کد خبر: ۹۳۷۷۳۹۱
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

به گزارش بسیج، دفاع مقدس به عنوان بزرگترین سند افتخار ایران در مواجهه با قدرت‌های شیطانی یک حقیقت انکار نشدنی بوده که یادو خاطره آن را باید گرامی داشت، با فتح خرمشهر هیچ تضمینی برای صلح دائم وجود نداشت، پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ عراق چندین عملیات را علیه ایران انجام داد که نشان از تیز بینی امام مستضعفان پس از فتح خرمشهر دارد، رزمندگان به عنوان سند گویا و تاریخ شفاهی این مرز و بوم در دفاع جانانه از مرزهای اعتقادی و ایرانی اثبات کردند که یک ملت با رهبری مقتدر می تواند تمام معادلات دنیا را برهم بزند و خارج از معادلات و تصورات دشمنان به هدایت جامعه بپردازد. دانشگاه جنگ انسان های الهی را پرورش داد که شهیدان خونین بالهای مکتب حسینی و چراغ راه هدایت امت اسلامی هستند.

 

دفاع مقدس گنج بی انتهای خوبیهاست

حجت الاسلام علی معبودی در خصوص دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس تنها جنگی بود که کشور یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد، وقتی صدام به ایران حمله کرد. وضعیت کشور و نیروهای مسلح به خاطر دفاع مقدس در شرایط بحرانی بدر، کشور در نقاط مختلف درگیر آشوب و تجزیه طلبی بود، امام مستضعفان با هدایت پیامبرگونه خویش جامعه را بیدار کرد و روح خودباوری به جوانان داد، ایران اسلامی که زیر یوغ شاهنشاهی و مستشاران آمریکایی بود، اجازه رشد به ملت ایران نمی دادند.

وی افزود: به خاطر اختلافات مرزی ایران با عراق تنش بین دو کشور از سالها قبل وجود داشت.در نهایت با پیروزی انقلاب که ارتش و نیروهای مسلح به خاطر فرار و محاکمه سران فروپاشیده بود، عراق با چراغ سبز آمریکا و شوروی به ایران حمله کرد، وقتی خبرنگاران از وی می پرسند که چه برنامه ای برای ادامه جنگ دارید می گوید ۴۸ساعته خرمشهر را می گیریم و بقیه پاسخ را در تهران به شما خواهم داد.

سردار سلیمانی شاگرد ممتاز دانشگاه دفاع مقدس

وی تصریح کرد: دشمن آمده بود که بماند و انقلاب را ساقط کند،تمام دنیا سلاح و نیروی انسانی در اختیار صدام گذاشتند. اما نتوانست کاری از پیش ببرد. امام مستضعفان با هدایت پیامبرگونه خویش فرمودند: دیوانه ای سنگی انداخته و فرار کرده است، با این جمله سطح دشمن را پایین آورد و آرامش عجیبی بین جوانان و مردم ایجاد شد، نگاه امام به جنگ خدا محور بود، دفاع مقدس را احیای مکتب عاشورا می دانست.فرمودند: در جنگ ابهت دو ابرقدرت را در هم شکستیم و انقلابمان را به جهان صادر کردیم.

معبودی گفت: دفاع مقدس یک گنجینه الهی بود، همه خوبی های یک ملت در آن خلاصه شد، دانشگاهی بود که در آن سردار سلیمانی شاگرد ممتاز مکتب عاشورا به دنیا عرضه شد،دانشگاه جنگ و دفاع مقدس در حقیقت تجلی اراده خدا در بازوان توانمند یک ملت بود که در برابر تمام دنیای استکبار ایستادند، قدرت‌های شیطانی با انبوه نیروهای مجهز خود در برابر کمی نیروهای الهی و سربازان خدا به زانو در آمدند.

پس از خرمشهر هیچ تضمینی برای صلح وجود نداشت

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقيه می گوید: برخی معتقدند پس از خرمشهر می توانستیم جنگ را ادامه ندهیم، این درست نیست، یک قطعنامه صادر کردند که هیچ تضمینی برای صلح پایدار نداشت، پس از فتح خرمشهر و انهدام ماشین جنگی دشمن به دنبال بازسازی ارتش عراق و تجهیز دوباره برای حمله به ایران بودند، امام خواهان شناسایی متجاوز و تنبیه بود،غرامت جنگ یکی دیگر از شروط امام برای پایان جنگ بود در قطعنامه صادره هیچ یک از موارد رعایت نشده بود.

پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸شورای امنیت توسط ایران عراق با پشتیبانی منافقین به ایران حمله کرد، شهدای زیادی پس از قبول قطعنامه به ایران تحمیل شد، عدم پذیرش قطعنامه پس از فتح خرمشهر نشان از تیزبینی امام در برآورده کردن حقوق ملت ایران داشت. هیچ تضمینی برای مهار صدام پس از فتح خرمشهر وجود نداشت و جامعه جهانی به دنبال یک تنفس برای صدام بودند تا تجدیدقوا کند و آیت موضوع در عملیات مرصاد مشخص شد.

دشمن با همه امکانات و کمک ابرقدرتها بیشتر از ایران دچار خسارت و تلفات شد، تعداد شهدای ایران کمتر از ۲۳۰هزار نفر اما دشمن بعثی ۵۰۰هزار تلفات داشته است. تعداد جانبازان ما در دفاع مقدس کمتر از ۷۰۰هزار نفر اما دشمن بعثی بیش از ۵میلیون نفر زخمی های جنگی داشته است. تعداد اسرای عراقی ۷۰هزار و ایران ۴۰هزار آزاده داشته است.

حفظ و تکریم دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن برای نسل های حال و آینده بسیار ضروری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها