همزمان با هفته دفاع مقدس؛

تجلیل از مدافعان سلامت در شهرکرد

همزمان با هفته دفاع مقدس از مدافعان سلامت استان چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تجلیل شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۴۵۵
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین تجلیل از مدافعان سلامت استان چهارمحال و بختیاری با همکاری بسیج جامعه پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی و با حضور سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در جوار قبور مطهر شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت و سلامت و مدافعان حرم آل الله گفت: این شهدای گمنام نامدارتر از خیلی ها هستند و خودشان خواستند که گمنام بمانند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: امام راحل در 8سال دفاع مقدس بعنوان فرمانده کل قوا و روحانیت لباس رزم بر تن و عمامه بر سر در خط مقدم بودند.

وی با بزرگداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز شهید، 4هزار معلم شهید و پاسداشت مقام شهدای جامعه پزشکی اظهار کرد: پزشکان و پرستاران اولین کسانی بودند که د رجنگ به یاری رزمندگان شتافتند و امروز هم آن صحنه ها دارد تکرار می شود.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جنگ تمام نشده و دفاع ادامه دارد.  نامگذاری عنوان مدافعان سلامت برای کادر بهداشت و درمان در ایام مبارزه با کرونا به خاطر این است که دفاع ادامه دارد و کمتر کسانی می توانند در این جنگ حضور داشته باشند مثل هشت سال دفاع مقدس که خیلی ها توفیق پیدا نکردند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تشکر و قدردانی از کادر درمان و بهداشت و سلامت استان که از روزهای اول شیوع ویروس منحوس کرونا در صحنه بوده اند، گفت: بسیج جامعه پزشکی و کادر درمان همه بسیجی اند؛ چون رهبر معظم انقلاب فرمودند هرکسی دل در گرو این انقلاب داشته باشد بسیجی است و لازم نیست در سازمان بسیج ثبت نام کرده باشد.

سردار اکبری، با اشاره به تفاهم نامه طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بین سپاه و بسیج با بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا، موفیقت های این طرح را یادآوری کرد و به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: چه خوب است یکی مثل شهید آوینی بیاید و مثل روایت فتح، این اقدامات بسیار ارزشمند در مقابله با ویروس منحوس کرونا را مثل دفاع مقدس به تصویر بکشد.

دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، گفت: سعادت بزرگی نصیب ما شده که امروز در محضر شهدایی باشیم که پاک ترین و نازنین ترین فرزندان این مرز و بوم بودند.

وی افزود: در ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس که متصل به اربعین حسینی است، برداشت شخصی خودم این است که اربعین فقط یک اسم و یک ظاهر و چله ی یک قیام نیست، اگر عاشورایی اتفاق افتاده و فرزندان پاک خدا در آن روز برای آرمان هایی و برای اهدافی به شهادت رسیدند، اربعین نشان دهنده تداوم آن راه است. ما در طول جنگ تحمیلی جان های عزیز زیادی را از دست دادیم تا بعضی از واژه ها از حالت کلمه دربیایند و معنی و مفهوم پیدا نمایند.

دکتر شیرانی ادامه داد: امروز ایثار و دفاع و شهادت و بسیج یک واژه معمولی نیستند، بلکه اینها تبدیل به یک فرهنگ و یک مسیر شده اند و هم ما داریم تلاش می کنیم که این فرهنگ را پاس بداریم.

در این روز زیارت عاشورا در جوار قبور مطهر شهدای گمنام در تپه نورالشهدای شهرکرد قرائت و با اهدای لوح و هدیه از مجاهدت ارزشمند مدافعان سلامت در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا تجلیل شد.

ارسال نظرات