خبرهای داغ:
سرعت وزش باد در شهر تهران حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت و جهت آن غربی و شمال غربی گزارش شده و براثر خیزش گردوغبار دید افقی کاهش یافته و ذرات معلق کیفیت هوا را برای همه گروهها کاهش داده است.
کد خبر: ۹۳۷۷۵۶۴
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان هواشناسی اعلام کرد: افزایش فشار هوا روی سواحل دریای خزر باعث افزایش شیو فشار روی منطقه شده است، و این شرایط جوی باعث ایجاد بارندگی در سواحل دریای خزر و وزش باد شدید در شهر تهران و استان البرز شده است.

در حال حاضر سرعت وزش باد در شهر تهران حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت و جهت آن غربی و شمال غربی گزارش شده است، و براثر خیزش گردوغبار در شهر تهران دید افقی تا ۲۵۰۰ متر کاهش یافته و آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» در هوای پایتخت افزایش پیدا کرده است.

غالب پدیده گردوغبار، جنوب استان تهران و بخش‌هایی از استان البرز را در برگرفته است. انتظار داریم این شرایط تا بعدازظهر امروز تداوم داشته باشد و در صورت وزش باد بهبود یابد.

امروز در غرب ایلام، جنوب و غرب خوزستان، جنوب سمنان، شمال و شرق خراسان رضوی شرایط جوی مشابهی برقرار است، این شرایط فردا برای شرق خراسان رضوی، نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای پایتخت هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۱۸۶ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروههای جامعه قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها