همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس آیین گرامیداشت یاد و خاطر شهدای جهادگر سنگرساز بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۵۹۷
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح گفت؛ این یادواره با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه پایگاه مقاومت بسیج و امور ایثارگران کشاورزی استان در سالن جهاد کشاورزی استان در یاسوج برگزار شده است.

 وی تجلیل، تکریم و گرامیداشت مقام والای شامخ شهیدان و هفته دفاع مقدس را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و اظهار داشت؛ امروز باب شهادت به هر بهانه ای باز است و جوانان ما با تاسی از سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام درس فداکاری، شجاعت ،شهامت، صداقت و ایثارگری را به منصه ظهور و بروز گذاشتند کما اینکه چند روز پیش نوجوان ۱۵ ساله ایذه ای علی لندی همچون پروانه ای در آتش سوخت تا بتواند جان های دیگری را نجات دهد.

غلامی گنجه ابراز داشت؛ امروز به برکت خون مطهر و پاک شهدا ،ایران اسلامی در قلل رفیع افتخار ایستاده و در عرصه های ملی و بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن خیرمقدم به حضار گفت؛ امروز همه ما در واقع مهمان شهدا هستیم و به دعوت آنها در این مجلس حاضر شدیم و از همه بانیان برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر می کنم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی  نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و مقایسه‌ای را از اقتدار و شرافت ملت ایران از زمان انقلاب اسلامی و دوران قبل از انقلاب ارایه کردند.

حضرت آیت الله شاکری امام جمعه شهرستان نورآباد، از آزادگان هشت سال دفاع مقدس در زندان های بعث عراق و رژیم بعثی صدام و شکنجه‌ها و زجر هایی که شهیدان در دفاع مقدس و زندان های رژیم بعثی عراق می کشیدند اشاره کردو گفت؛ طبق آیات قرآن کریم شهدا نه مرده اند بلکه زندگان جاودان تاریخ بشری هستند و وظیفه ماست که یاد و خاطره آنها را همیشه در دل ها و خاطره ها زنده نگه داریم و همچنین بازماندگان هشت سال دفاع مقدس، جانبازان، ایثارگران و آزادگان را که از یادگاران جنگ هستند را مورد احترام و تجلیل قرار دهیم. 

آیت الله شاکری همچنین در این آیین معنوی  به بیان خاطراتی از مقاومت و جانفشانی های همرزمان قهرمان خود در جنگ تحمیلی پرداختند.

در ادامه این مراسم کربلایی مهدی رضایی مداح و ذاکر اهل بیت همه حاضرین در این مجلس و محفل را به فیض رساندند. 

در پایان این آیین از چندین خانواده شهید والا مقام از جمله خانواده شهید سهراب جلیل فر از طرف سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات