برگزاری مراسم اربعین حسینی در قصرقند

قصر قند/ مراسم اربعین حسینی با حضور مسئولین و عموم مردم در مسجد امام حسین(ع) شهرستان قصرقند برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۹۷۶
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

به کزارش خبرنگار بسیج از قصرقند، نماینده ولی فقیه در سپاه قصرقند گفت: اربعین حسینی نیازمند یک همت و طرحی است تا همه شرایط جهانی، روانشناسی، جامعه شناسی و بیش از همه، ارزش‌های ایمانی را به گونه‌ای شناسایی و عرضه کند که از شکوه شور، عشق و اربعین حسینی کاسته نشود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری افزود: عزاداران حسینی در دهه اول محرم خوش درخشیدند و با رعایت تمام تدابیر و حفظ جایگاه سید و سالار شهیدان عزاداری کردند.

وی گفت: امسال با شیوع ویروس کرونا عزاداران ایرانی نمی‌توانند در راهپیمایی اربعین از طریق ماشین های سواری شرکت کنند هرچند که معلوم نیست این ویروس جنبه طبیعی دارد یا آزمایشگاهی، به صورت غیر طبیعی از آزمایشگاه خارج شده یا جنبه توطئه دارد.

بامری اظهار داشت: هر گونه اقدامی در این زمان جنبه فراگیر دارد و آزمایش عظیمی است و مسایل سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و دیگر حوزه‌ها را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شرایطی در سطح بین‌المللی به وجود آمده که جاذبه امام حسین (ع) دوستدارانش را از سراسر جهان در روز اربعین به این نقطه فرا می‌خواند و در این روز جبهه عدالت در مقابل جبهه کفر و استکبار به سرکردگی غرب و آمریکا حالت جهانی پیدا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه آیات قران و از طرفی احادیث معصومین در ارتباط با امام حسین (ع) حجت را بر همه تمام کرده است افزود: آنچه در این آیات و روایات آمده است ما بعد از هزار و ۴۰۰ سال در صحنه عینی ملاحظه می‌کنیم.

وی گفت: وقتی شیعه را می‌خواهند معرفی کنند یکی از ارکان آن زیارت اربعین است هرچند زیارات زیادی که سند هم دارد در ارتباط با ائمه معصومین (ع) وارد است اما زیارت اربعین معرف شیعه است.

وی اظهار داشت: نسل‌های گذشته با همه صداقت و معرفت، زیارت اربعین را به پا داشتند اما شرکت در راهپیمایی و به پا داشتن زیارت اربعین هدیه‌ای خداوندی است که نصیب این نسل شده است.

بامری در آخر بیانات خود گفت: قیام امام حسین (ع) یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک جریان است که از زمان هابیل و قابیل ادامه دارد و امام حسین متمم این جریان است.


در آخر برنامه مراسم سینه زنی و زیارت اربعین قرائت شد

ارسال نظرات