خبرهای داغ:

باغ موزه دفاع مقدس آبادان قابلیت تبدیل به مرکز گردشگری دارد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان با توجه به زیرساخت‌های مناسب قابلیت تبدیل به مرکز گردشگری جنگ تحمیلی را دارد و برای تحقق آن نیاز به توجه بیشتر مسوولان محلی است.
کد خبر: ۹۳۷۸۱۵۸
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
سردار عبدالرضا حاجتی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آبادان در سالن سینما مهر این شهر افزود: دشمن پس از تصرف خرمشهر تمام توان خود را بکار گرفت تا با پیشروی آبادان را محاصره و اشغال کند ولی مقاومت مردم و رزمندگان مانع سقوط شهر شد.

وی افزود:ارتش بعث اگر آبادان را به تصرف خود در می‌آورد شاید کسی جلودار حرکت ارابه جنگی آن نبود اما جوانان آبادانی در کنار ارتش، سپاه و بسیج کارهای بزرگی در آن زمان انجام دادند و مانع سقوط شهر شدند.

سردار حاجتی با تاکید بر ثبت خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بخصوص شکست حصر آبادان در قالب کتاب ادامه داد:مدافعان شهر خاطرات خود را ثبت کنند تا نسل‌های آینده بدانند که چه افتخاراتی برای شکست حصر آبادان انجام شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: آبادان واقعا مظلوم واقع شده به خصوص باغ موزه دفاع مقدس که با وجود پالایشگاه، منطقه آزاد اروند و شهرداری متاسفانه از کمترین امکانات رفاهی برخوردار نیست.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از ۶۰ رزمنده پیشکسوت آبادانی عرصه دفاع مقدس تجلیل شد.

پنجم مهرماه روز آبادان، روزی که با فرمان امام خمینی (ره)حصر آبادان به عنوان مقدمه پیروزی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مفدس شکست شد.

عملیات ثامن الائمه (ع) در ساعت یک بامداد پنجم مهر ۱۳۶۰ با رمز «نصر من الله و فتح قریب» آغاز شد و رزمندگان اسلام در ساعت‌های نخست عملیات، با حمله به مواضع عراق و درهم شکستن مقاومت نیروهای بعثی خاکریزهای دشمن متجاوز را تصرف کردند.

رزمندگان اسلام با روشن شدن هوا و ادامه پیشروی از محور شمالی به سمت پل مارد نخستین ضربه شکننده را به نیروهای عراقی وارد آوردند با این حال نیروهای متجاوز بعثی همچنان در منطقه پل حفار مقاومت می‌کردند.

آبادان در جنگ تحمیلی چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار