خبر ارتحال ملکوتی علامه حسن‌زاده آملی (رضوان الله علیه) عالم برجسته و علامه ذوالفنون موجب تاثر و تأسف فراوان ‌گردید.
کد خبر: ۹۳۷۸۲۳۹
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در پی درگذشت آیت‌الله حسن زاده آملی، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با صدور پیامی ارتحال این عالم برجسته را تسلیت گفت.

پیام تسلیت رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

 متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله: مَوتُ العالِمِ مُصيبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبيلَةٍ أيسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ { كنز العمّال : 28858}

خبر ارتحال ملکوتی شخصیت کم نظیر عرفانی و ستاره پرفروغ آسمان علم و فقاهت علامه حسن حسن‌زاده آملی ( رضوان الله علیه) در آستانه اربعین حسینی موجب تاثر و تحسر فراوان ‌گردید.

بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز جهان تشیع، فیلسوف و متأله بزرگ، فقیه ربانی، عارف روشن ضمیر، دانشمند علوم غریبه و نجوم و ریاضیات و مدرس ممتاز دروس حوزوی، ثلمه‌ای عمیق و جبران‌ناپذیر است و حوزه‌های علمیه، فرهیخته‌ای ارجمند و ذخیره‌ای ارزشمند را از دست‌دادند که جبران آن به سادگی میسر نیست.

آن مرحوم اسوه کمالات معنوی و منبع زهد و تقوای الهی بود که عمر شریفش در مسیر اعتلای معارف اسلامی و استحکام پایه‌های علوم دینی مصروف شد و تعبد مثال زدنی به مقام منیع ولایت و رهبری زینت سلوک معنوی آن علامه شهیر را در اذهان افتخار آمیز ودرخشان به تصویر کشید.

اینجانب این ضایعه جبران ناپذیر و مصیبت عظمی را به محضر نورانی حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم، بیت مکرم، بستگان، ارادتمندان ایشان و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقیه پارسا رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان این بیت شریف، صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

محمدرضا مردانی
رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها
مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

 

 
ارسال نظرات