خبرهای داغ:
سردار قاسمی: پشتیبانی دستگاه های اقتصادی کشور از قرارگاه پیشرفت و آبادانی روی زمین مانده است لذا بخشی از کارهای تنظیم شده انجام نشده است.
کد خبر: ۹۳۷۸۳۹۰
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان صبح امروز در آیین افتتاح پروژه های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) استان در دهستان درح شهرستان سربیشه اظهار داشت: بعد از 43 تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس به دلیل این است که با اقدامات رزمندگان پیروز شدیم و دفاع مقدس در جهان می درخشد چون قدوسیت از ذات مقدس خداوند است و آنجاییکه کار برای رضای خداوند انجام می شود ائمه اطهار(ع)، قیام های الهی چون قیام عاشورا ذیل این قدوسین قرار می گیرند و ماندگار می شوند.

وی عنوان کرد: از دلایل اصلی پیروزی ما این است که هیچ کس برای پست، درجه و مقام به جبهه نرفت برای خدمت خالصانه و دفاع از کشور و ناموس به جبهه رفتند و دفاع مقدس ارزشهایی را به جامعه ارائه کرده است که امروز در خیلی از دانشگاه ها و ارتش های مردمی دنیا به عنوان الگو معرفی می شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان دفاع مقدس بعد از عاشورا نادرترین و نابرابرترین بوده است افزود: در یک طرف نظام جمهوری اسلامی و رزمندگان ما و آن طرف بیش از 30 کشور شرق و غرب از تجهیزات و تاکتیک آموزش و کنار هم بودند و سلاح های شیمایی و موشکی در مقابل جمهوری اسلامی آزمایش شد اما رفتارهای انسانی، خلقیات، عبادات در دفاع مقدس ماندگار شد و ملاک سنجش قرار گرفت.

 وی با اشاره به اینکه امام (ره) "دفاع مقدس کارخانه انسان سازی بود" گفت: در حین جنگ انسانهای بزرگی تربیت شدند مثل حاج قاسم سلیمانی، شهید صیاد شیرازی، شهید احمد کاظمی و شهید حسن باقری و ... انسانهای معمولی به جنگ رفتند این استعدادها در دفاع مقدس شکوفا شد چون متکی به خداوند متعال بودند؛ متکی به خارج نبودند وخودشان در شرایط محدود، بن بست و بدون امکانات فکر کردند و ایده های جدیدی در جنگ مطرح شد.

قاسمی ادامه داد: در دفاع مقدس رفتارهای انسانی، الهی شد و عملکردهای انسان های مخلص الهی بود و این پیروزی را برای ملت ما رقم زد. قرارگاه پیشرفت و آبادانی کار عمرانی و اقتصادی کلان انجام نداده رفتارهای الگو را معرفی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه جنگ تحمیل اراده است خاطرنشان کرد: دشمن جنگ به راه می اندازد اراده ما را بشکند و ما را مایوس و نا امید کند جنگ تحمیل اراده هاست و هرکس بتواند اراده خودش را بر طرف مقابل تحمیل کند پیروز می شود.

وی متذکر شد: ما در دفاع مقدس با اراده آهنین و مشت خالی را بر اراده تا بن دندان مسلح، غالب و پیروز شدیم یک طرف کمترین امکانات با وجود بالاترین روحیه، توکل به خدا و توسل به ائمه و آن طرف بیشترین امکانات و وابسته به دلارهای عربی و تجهیزات غربی بودند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان اظهار داشت: نیت خالص که تبدیل به اراده می شود و اراده ای که در سرپنجه تصمیم رزمندگان ما بود  این پیروزی برای ما حاصل کرد.

وی هدف اصلی آمریکا از جنگ تحمیلی بر علیه ما نابودی ارتش شیعی ایران و در مقابل ارتش شیعی عراق بود افزود: آمریکا برای اینکه جلوی نفوذ و قدرت معنوی جمهوری اسلامی را بگیرد این دو ارتش را نابود کند برای این کار صدام جاه طلب و متکبر را انتخاب کرد.

قاسمی بیان داشت: بدنه ارتش ایران و عراق مردم مومن، مسلمان و انقلابی بودند و هدف دشمن نابودی این دو ارتش بود چون ارتش ایران در زمان طاغوت ژاندارم منطقه بود و قدرت بالایی داشت و ارتش عراق مدعی بود ژاندارم کشورهای عربی وغرب آسیا و خاورمیانه است در این زمان آمریکاییان و مستشاران گفتند بهترین وقت برای ضربه زدن به اینهاست و خیلی در این هشت سال به این دو کشور خیلی آسیب زدند.

وی با تأکید بر اینکه رهبری بارها فرمودند " ما مدیون خانواده شهدا هستیم" گفت: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان به هیچ کس دینی ندارند و تکلیف شان را انجام دادندهمه ما مسئولین موظفیم نگذاریم راه امام و شهدا بر زمین بماند.

 فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان افزود: امام فرمودند " یک موی کوخ نشینان را بر کاخ نشینان  ترجیح می دهم " و از مردم عذرخواهی کردند و فرمودند " 50 سال حکومت پهلوی ایران را عقب نگه داشت و ما باید جبران کنیم "  جنگ تحمیلی بر علیه ما، ایران را 80 سال عقب انداخت و خسارتهای سنگین در  جنگ وارد شد باید جبران شود و ما از بازسازی کشور عقب ماندیم.

وی یادآور شد: بعد از جنگ اولویت با بازسازی مناطق آسیب جنگی دیده بود 400 روستا، 5 استان و 18 شهر آسیب جنگی زیادی دیده بودند که این خسارتها و ویرانی ها باید آباد می شد برای مناطق جنگی قرارگاه خاتم النبیا تشکیل شد.

قاسمی با بیان اینکه برای آبادانی روستاها در شرق کشور بسیج سازندگی به تدبیر رهبری به میدان آمد افزود: بسیج سازندگی کارهای خوبی در این سالها انجام داده است قانون بسیج سازندگی تصویب شده است تا به دولت بیشتر از گذشته کمک  و پروژه ها را دنبال کند .

وی عنوان کرد: شکل توسعه عمرانی با الگویی که از غربی ها گرفتیم؛ منجر به ماندن مردم در روستاها و منجر به اشتغال جوانان، خلاقیت و ابتکار  نمی شود و رهبری در الگوی رفتاری وسبک زندگی دنبال این بودند که نقاطی در تراز انقلاب اسلامی پیشرفت کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با بیان اینکه با تدبیر رهبری این قرارگاه در دهستانهایی که ضریب محرومیت آنها بالاست کار را آغاز کرد گفت: به این منظور قرارگاه پیشرفت تشکیل شد در کارگروه عمرانی و کارگروه اشتغال متکی به دولت و سیستم بانکی بود که هیچ وقت این دو کارگروه نتوانستند  قرارگاه پیشرفت را پشتیبانی کنند.  

وی اضافه کرد: بخشهای الگوی رفتاری، تربیتی، امام محوری، کار خدماتی و عمرانی با مشارکت مردم  در دستور کار قرار گرفت و از بهار 1396کار آغاز شد پشتیبانی از دستگاه های اقتصادی کشور روی زمین مانده است لذا بخشی از کارهای تنظیم شده قرارگاه انجام نشده است.

قاسمی اظهار داشت: قرارگاه با انگیزه الهی، کار شبانه روزی و حرکت جهادگونه اعضا و مشارکت مخلصانه مردمی پیشرفتهای خوبی داشته است. با توجه به اینکه از طرف فرماندهی سپاه بخشهای محرومیت زدایی سپاه متمرکز می شود به لحاظ کار سازمانی مطلوب است اما اثربخشی در جامعه هدف دیرتر اتفاق می افتد و در مقطعی پشتیبانی مالی سپاه از قرارگاه کمتر شد.

 وی افزود: امیدواریم با هم افزایی، هماهنگی و تقویت ساختار محرومیت زدایی سپاه و بسیج  کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی در آینده رونق بیشتری بگیرد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها