خبرهای داغ:

بانوان در عرصه دفاع مقدس حضور پرشوری داشتند

جهادگر عرصه دفاع مقدس در سرخه گفت: از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود.
کد خبر: ۹۳۷۸۸۷۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با روزهای پایانی هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشت شیرمردان عرصه شهادت و فداکاری با سخنرانی کبری فائض از بانوان پشتیبان و جهادگر در عرصه دفاع مقدس به همت پایگاه امام خامنه ای (مدظله) و پایگاه حضرت معصومه (س) سرخه در مسجد جمعه برگزار شد.

کبری فائض در این جمع اظهار کرد: یکی از عرصه هایی که زنان به خوبی در آن نقش خود را ایفا کردند، حضور در دوران دفاع مقدس است. با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ زنان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور، وظیفه خود را برای حفظ میهن از تجاوز دشمن به نحو مطلوب انجام دادند و با توجه به شرایط موجود به ایفای نقش خود پرداختند.

او افزود: از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود.

جهادگر عرصه دفاع مقدس در ادامه اضافه کرد: در آغازین روزهای تهاجم دشمن بعثی، بیشتر این خدمات به صورت خودجوش و کمتر سازمان یافته در مراکزی نظیر مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و غیره با مشارکت فعال بانوان صورت می‌گرفت.

فائض خاطرنشان کرد: فعالیت زنان مسلمان در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی‌شد و آنها متناسب با توانایی‌هایشان فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دادند.

او در ادامه خاطراتی از اقدامات بانوان سرخه ای در دوران دفاع مقدس را تعریف کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها