خبرهای داغ:

جهاد علمی و فرهنگی بالاتر از جهاد در میدان جنگ است

حجت الاسلام نوری جهاد علمی و فرهنگی را بالاتر از جهاد در میدان جنگ خواند و گفت: بنابراین باید در این میدان جوانان را مسلح و بصیر کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۵۰
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امشب در دیدار با رییس بسیج مستضعفین کشور در استان خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از مباحثی که در بسیج مطرح شده بحث شجره طیبه صالحین بود که با یک نگاه بسیار خوبی ایجاد و حلقه ها شکل گرفت

وی با اشاره به اینکه حلقه های صالحین، مجموعه مفیدی است که می تواند گفتمان ساز باشد، ادامه داد: حلقه های صالحین ساختاری برای مباحث معرفتی و بصیرتی است اما موضوع اصلی این است که باید فعال باشد و به همت مجموعه فرماندهان در حوزه بسیج و استادیاران، تعلیم و تربیت شکل گیرد.

حجت الاسلام نوری جهاد علمی و فرهنگی را بالاتر از  جهاد در میدان جنگ خواند و گفت: بنابراین  باید در این میدان جوانان را مسلح کنیم تا بصیرت ایجاد و افزایش پیدا کند.

وی بیان داشت: برنده جنگ کسی است که تبیین، تبلیغ و حضور بیشتری در میدان کارزار رسانه ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی فضای رسانه ای بسیار آلوده است ، گفت: اگر در این فضا به خوبی کار شود، مفید خواهد بود وگرنه شبهات رخ خواهد داد.
 

سردار غلامحسین سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این دیداراظهار داشت: براساس منظومه فکری امامان انقلاب اسلامی، اساس شکل گیری انقلاب اسلامی تربیت است که حضرت آقا در موارد مختلفی در تبیین این مسئله به ما تدابیری اعلام کردند که موثر و اساسی بوده است.

وی ادامه داد: در سند راهبردی که بسیج براساس بیانیه گام دوم انقلاب، تحت عنوان سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج به رهبری پیشنهاد و توسط ایشان تصویب شد، اساسی ترین بخش این سند در تشکیل و تحقق بسیج، تربیت است، یعنی علاوه بر اینکه شبکه صالحین باید احیا شود، باید رویکرد وسیع و تربیت محور در دستور کار قرار داده شود و رویکرد نظام تربیتی بسیج‌ توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در سال جاری تلاش شد که این رویکرد آغاز شود، براین اساس نقشه راه بر اساس سند راهبردی نهایی و به تصویب رسید و برنامه های پیاده سازی این نقشه راه از نیمه دوم سال، آغاز می شود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه بخشی از بسیجیان علاقه مند در حلقه ها سازماندهی می شوند، گفت: یک رویکرد جدید آغاز می شود تا 1.5 تا دو میلیون نفر را به ‌عنوان فرمانده مربی توانمند کند تا  طی هر سال ۱۶۰ هزار نفر و در طول ۱۰ سال این برنامه بلند مدت به نحو مطلوب انجام شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: با تحقق این مهن ، نگرانی هایی که در رابطه با مباحث تربیتی در جامعه وجود دارد به خوبی برطرف می شود.

وی گفت: در سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در این سند الگوسازی در مدارس در دستور کار است،گفت:  آموزش در مدارس باید با تربیت همراه شود و علاوه بر این مدرسه با مسجد و منزل پیوند داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها