مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت اراک:

رحمت و الطاف الهی بستگی به حرکت و تلاش انسان مؤمن دارد

خلیلی گفت: که رحمت الهی و کمک الهی بستگی دارد به حرکت و تلاش انسان مؤمن؛ به عمل صالح او. باید در میدان باشیم، باید احساس وظیفه را فراموش نکنیم؛ مجاهدت را فراموش نکنیم.
کد خبر: ۹۳۷۹۵۲۸
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صالح خلیلی مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت اراک در نشست بصیرتی پایگاه فاطمیه۳ حوزه کوثر با اشاره به آیه 《لا یکلف الله نفسا الا وسعها؛مردم به اندازه توان تلاش کنید.گفت: خیلی از واجبات متعلق به توان ماست حتی اگر نذر هم کرده باشیم و نتوانیم انجام بدهیم از ما ساقط می شود.

و ی افزود: اما در دو جا قرآن اعمال خودش را متوقف بر توان ما نمی کند، ۱- تقوا:خداوند میفرماید:تقوا را رعایت کنید و از گناه دوری کنید و آن قدری که حق تقواست باید به آن عمل کنید.۲-جهاد: خداوند میفرماید:《جاهدوا فی الله حق جهاده؛ در راه جهاد و تلاش کنید به اندازه ای که حق خداست.》

این مسئول در ادامه توضیح داد: جهاد فقط به معنای حضور در میدان جنگ نیست؛ زیرا هر گونه تلاش در مقابله با دشمن، میتواند جهاد تلقّی شود. اما جهاد دو شرط دارد شرط اول جهاد، این است که در مقابله با دشمن باشد. این مقابله، یک وقت در میدان جنگِ مسلّحانه است که جهادرزمی نام دارد؛ یک وقت در میدان سیاست است که جهاد سیاسی نامیده میشود؛ یک وقت هم در میدان مسائل فرهنگی است که به جهاد فرهنگی تعبیر میشود و یک وقت در میدان سازندگی است که به آن جهاد سازندگی اطلاق میگردد.

 خلیلی در ادامه گفت:البته جهاد، با عنوانهای دیگر و در میدانهای دیگر هم هست. شرط اوّلِ جهاد این است که در آن، تلاش و کوشش باشد و شرط دومش این‌که، در مقابل دشمن صورت گیرد.

وی تشریح کرد خداوند از همه ی ما در هر جایی که هستیم تلاش و کوشش میخواهد به اندازه ای که حق خداوند است و خداوند یک وعده میدهد برای تمام زحماتی که انجام میدهیم کفایت می کند و می فرماید: هر کس در راه من جهاد کند《 لنهدینا سبلنا》ما راه هدایت را برایش مشخص می کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت اراک در پایان گفت:پس باید دانست که رحمت الهی و کمک الهی بستگی دارد به حرکت و تلاش انسان مؤمن؛ به عمل صالح او. باید در میدان باشیم، باید احساس وظیفه را فراموش نکنیم؛ مجاهدت را فراموش نکنیم.

شایان ذکر است در پایان این برنامه زیارت عاشورا قرائت و از دختر شهید محمد زهره وند؛ ریحانه زهره وند تقدیر شد.

انتهای پیام/  

ارسال نظرات
آخرین اخبار