خبرهای داغ:
همدان-مسئول سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان همدان گفت:جاهلیت امروز نسبت به جاهلیت صدر اسلام و عصر امام حسین(ع) به مراتب بیشتر است وتحریف واقعیت‌ها توسط غول رسانه‌ای دشمن از مضاعف کننده‌های جاهلیت در جامعه است.
کد خبر: ۹۳۷۹۶۴۳
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

جاهلیت امروز نسبت به جاهلیت صدر اسلام به مراتب بیشتر است/ عملکرد ایران در قبال طالبان بستگی به عملکرد آنها در آینده داردبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محسن تیموری در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به همت بسیج طلاب حوزه علمیه سطح سه خواهران فدک برگزار شد، با تسلیت مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و مانایی آن در دفاع مقدس تا پشت سر گذاشتن فتنه‌ها به برکت تفکر عاشورایی وحرکت حسینی بوده بنابراین برای رسیدن به جامعه مهدوی و ظهور باید به همین راه ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه تفکر عاشورایی یعنی بذل جان برای هدایت مردم و رفع جهالت از جامعه که زیارت اربعین شاخصه امام حسین (ع) را معرفی می‌کند، گفت: امروز بسیجیان باید برای رفع جهالت و زمینه‌سازی برای هدایت جامعه آستین بالا بزنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان تصریح کرد: جاهلیت امروز نسبت به جاهلیت صدر اسلام و عصر امام حسین (ع) به مراتب بیشتر است.

وی ادامه داد: در جاهلیت امروز تحریف واقعیت‌ها و قلب حقیقت‌ها توسط غول رسانه‌ای دشمن یکی از مهمترین موانع هدایت و مضاعف کننده جاهلیت در جامعه است تا جایی که حتی نقاط قوت جمهوری اسلامی را شامل امنیت، پیشرفت‌های علمی، پزشکی، هسته‌ای و... را به عنوان نقطه ضعف ایران اسلامی به مردم القا می‌کنند.

تیموری تصریح کرد: به خاطر همین بحث است که رهبری انقلاب در جمع هیات‌های اربعین دانشجویی امسال نشر افکار صحیح در فضای مجازی و تبیین و ترویج حقیقت را به عنوان جهاد معرفی کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت عملکرد جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق و سوریه با کشور افغانستان ابراز داشت: برای درک صحیح  تفاوت عملکرد جمهوری اسلامی ایران در این دو بحران باید به برخی نکات توجه کرد، یکی اینکه اگر چه مبانی فکری فقهی طالبان نسبت به 20 سال پیش تفاوتی نکرده ولی باید توجه کرد مبنای فقهی و فکری طالبان با مبنای فکری و فقهی داعش متفاوت است البته عملکرد طالبان با 20 سال پیش تفاوت‌هایی دارد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان افزود: دیگر اینکه در سوریه و عراق دولت مرکزی اراده مقاومت کردن داشت واز ایران برای کمک کردن دعوت رسمی کردند، در کنار این هسته‌های مردمی تشکیل شدند و این عامل مهمی برای موفقیت بود اما در افغانستان دولت مرکزی اشرف غنی دولتی آمریکایی محض، نه اراده مقاومت داشت نه از ایران دعوتی کرد، علاوه براین عملکرد بد این دولت و فسادش انگیزه مردم برای مقاومت در برابر طالبان را از بین برد یعنی مقاومت مردم نسبت به 20 سال پیش علیه طالبان کاملا تغییر کرده بود.

وی عنوان کرد: سوم اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما طرفدار مردم افغانستان هستیم در 20 سال پیش مردم غالبا مقاومت کردند ایران اسلامی حمایت کرد ولی امروز مقاومتی نسیت آن مقاومت احمد مسعود در پنجشیر هم رنگ و بوی اسراییلی دارد.

تیموری عنوان کرد: البته دشمن طراحی کرده بود ایران را وارد این بحران کرده و درگیری‌های افغانستان را تبدیل به درگیری مذهبی کند که موفق نشد.

وی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از اخراج آمریکا از منطقه کمک به تشکیل دولت فراگیر از قومیت‌های مختلف در افغانستان است و اگر این مهم تحقق پیدا نکند افغانستان مجددا روی آرامش را نخواهد دید، بنابراین عملکرد ایران اسلامی در قبال طالبان بستگی به عملکرد آنها در آینده دارد.

جاهلیت امروز نسبت به جاهلیت صدر اسلام به مراتب بیشتر است/ عملکرد ایران در قبال طالبان بستگی به عملکرد آنها در آینده دارد

انتهای پیام/

ارسال نظرات