آیت‌الله رئیسی در جمع عشایر بویراحمدی تنگه گُرگُو:

حرکت اقتصادی عشایر نقش موثری در رونق اقتصادی کشور دارد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع گروهی از عشایر بویراحمدی در تنگه گرگو حضور یافت و بدون واسطه و رو در رو با آنان گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۳۷۹۶۷۹
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به منطقه استقرار عشایر،مانع از اقدام یکی از خانواده‌های عشایر برای سربریدن گوسفند قربانی شد و با قدردانی از ابراز محبت آنان با حضور در سیاه چادر این خانواده پای سخنانشان نشست و با گرمی با آنان گفت و گو کرد.

دکتر رئیسی همچنین در چادر دیگری در جمع معتمدین و بزرگان عشایر بویراحمدی حضور یافت و درباره مشکلات و درخواست های آنان راهکارهای جل و فصل مطرح شده با بزرگان عشایر به گفت و گو پرداخت. 

وی در جمع عشایر بویراحمدی با بیان اینکه عشایر همواره در عرصه های دفاع و حمایت از انقلاب و نظام اسلامی و آرمان ها و ارزش ها خوش درخشید اند، گفت؛ عشایر همواره با جان،مال و هستی خود ازندگی انقلاب اسلامی حمایت کرده اند و امروز نیز حرکت عظیم اقتصادی آنان نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی کشور دارد.

 رئیس‌جمهور افزود؛ عشایر کشور اعم از پیر و جوان و زن و مرد در حرکت عظیم اقتصادی و تولیدی فعال و نقش آفرین هستند و می توان آنها را الگویی از هم افزایی در تولید نام برد.

دکتررئیسی با اشاره به درخواست های مطرح شده از سوی معتمدین و سران عشایر در این دیدار،گفت؛ به طور جد پیگیر حل مشکلات شما در زمینه کم آبی هستیم و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد نقش واسطه ها و دلالان در فروش صنایع دستی و محصولات غذایی عشایر حذف شود تا سود اصلی زحمات تلاش های زنان و مردان کوچ نشین نصیب خودشان شود.

آیت‌الله رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در کوتاه ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار داده و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل و فصل هستند، به سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم گیری دولت دارد نیز در هیات دولت ارایه شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار