همزمان با هفته دفاع مقدس:

اختتامیه برنامه های هفته دفاع مقدس با برگزاری یادبود دو شهید گمنام دانشگاه آزاد بردسکن

در آخرین روز از هفته دفاع مقدس آخرین برنامه های این ایام در بردسکن برگزاری مراسم یادبود دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن بود.
کد خبر: ۹۳۷۹۷۱۶
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دراین مراسم معنوی فرمانده اسبق قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا به جایگاه شهید و شهادت اشاره کرد و گفت:شهدا تربیت یافتگان مکتب امام(ره) هستند. امیر سرتیب ابوالفضل برزگری اظهار داشت: امام (ره) مکتبی دارند و شالوده و محکمات این مکتب در فرمایشات مقام معظم رهبری ذکر شده است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت سردار سلیمانی مبنی بر اینکه ایشان از تربیت یافتگان مکتب امام خمینی(ره) بود، گفت: جمله اساس عالم بر تربیت انسان است.وی به جایگاه والای شهدا اشاره کرد و افزود: والاترین مقامی که خداوند به شهدا عنایت کرده آیه شریفه ای است که در سوره آل عمران یادآور شده که شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

وی با بیان اینکه خون شهدا اسلام و انقلاب را بیمه کرده است، گفت: اگر امروز پس از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی از حوادث به راحتی عبور می کنیم به برکت همین خون شهدا است.

وی با اشاره به ویژگی برجسته شهدا گفت: از جمله خصوصیات و ویژگی شهدا این است که آنان به اوج عبودیت و بندگی خداوند رسیدند چرا که رزمندگان اسلام از خواب شیرین خود می گذشتند و سختی را به جان خریدند تا در نیمه های شب با نجواهای شبانه و دعاهای خود، از خداوند شهادتِ در راه رضای الهی را طلب می کردند. دراین مراسم نیز سرهنگ طارم یکی از یادگاران دوران 8 سال دفاع مقدس به روایت گری دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و در ادامه به بیان خاطراتی از شهدا پرداخت.

فرمانده سپاه بردسکن دراین مراسم با بیان اینکه در طول هفته دفاع مقدس بیش از 60 عنوان برنامه در حوزه های مختلف برگزار شد گفت: تجلیل از بیش از هزار نفر ایثارگر، برگزاری بیش از 60 برنامه شهید آبروی محله افتخار کوچه به صورت محله محور و افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی و خدماتی در مناطق عشایری از مهم ترین ترین این برنامه ها در طول هفته دفاع مقدس دراین شهرستان بود.

درپایان این مراسم از مسن ترین و جوان ترین ایثارگر و رزمنده دوران 8 سال دفاع مقدس در شهرستان بردسکن تجلیل به عمل آمد. این برنامه به همت حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) ، بسیج دانشجویی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن برگزار شد.

اجرای شعر و سرودهای حماسی دوران دفاع مقدس توسط ابراهیم نژاد یکی از ایثارگران دوران دفاع مقدس، مرثیه سرایی و ادای احترام به مقام دو شهید گمنام در دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار