رودخانه «کشکان» سند دار شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: سند شش دانگ عرصه رودخانه کشکان تحت پلاک ۹۲ اصلی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت نیرو صادر شد.
کد خبر: ۹۳۸۰۰۹۷
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی اکبر باقری امروز در سخنانی از سند دار شدن رودخانه کشکان خبر داد و اظهار داشت: رودخانه کشکان که در شهرستان پلدختر واقع شده است تحت پلاک ۹۲ اصلی سند دار شد.

وی تصریح کرد: سند شش دانگ عرصه رودخانه کشکان تحت پلاک ۹۲ اصلی به مساحت قریب شش میلیون و ۸۶۲ هزار متر مربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت نیرو صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان بیان داشت: رودخانه کرخه که سومین رود بلند ایران است دارای سرشاخه‌های متعددی است یکی از این سرشاخه‌های آن رودخانه کشکان است که در استان لرستان واقع شده است؛ رودخانه کشکان با طول ۳۰۰ کیلومتر یکی از سیل خیزترین رودخانه‌ها و یکی از ۳ رودخانه بزرگ لرستان به شمار می‌رود.

باقری افزود: قسمتی از این رودخانه که در شهرستان پل دختر قرار دارد در سال ۱۳۸۴ طی سیل بزرگی منجر به خسارت‌های میلیاردی به این شهرستان شد همچنین عظیم‌ترین سیل در سراسر کشور در سال ۱۳۹۸ در این شهرستان در بستر رودخانه کشکان رخ داد که طی این اتفاق دبی این رودخانه از ۴۶۰۰ مترمکعب در ثانیه عبور کرد.

وی گفت: رودخانه کشکان یک سوم استان لرستان را در بر دارد و در مسیر شهرستان‌های خرم آباد، کوهدشت، الشتر و پل دختر قرار دارد.

ارسال نظرات