خبرهای داغ:
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس محفل انس با قرآن همراه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نامنی به میزبانی پایگاه المهدی(عجل الله) حوزه حضرت فاطمه(سلام الله علیه) انجام شد.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۰۱
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج:به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس محفل انس با قرآن همراه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نامنی به میزبانی پایگاه المهدی(عجل الله) حوزه حضرت فاطمه(سلام الله علیه) انجام شد.

در این محفل تمام بسیجیان به خواندن قرآن مشغول شدند و توسط حاج آقا نامنی رفع اشکال هم انجام می شد.

وی در ادامه افزود: از نظر قرآن و اسلام، ازدواج نوعی عبادت محسوب می‌شود و بچه که ثمره ازدواج است ذخیره‌ قیامت برای پدر و مادر معرفی شده است. بچه از دیدگاه متون دینی، نشانه‌ سعادت انسان و تحفه و هدیه‌ الهی است؛ چنان‌که امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «مِیرَاثُ اللَّهِ مِنْ عَبْدِهِ الْمُؤْمِنِ الْوَلَدُ الصَّالِحُ یَسْتَغْفِرُ لَهُ ارث خداوند به بنده مؤمن‌‌‌اش، فرزند صالحی است که برای وی استغفار کند.» ارثی که خدا به انسان مؤمن می‌دهد بچه خوب است. بچه‌ خوب ارث خداست.

 

همان‌طور که پدر برای بچه‌اش ارث می‌گذارد و مادر برای دخترش، خدا می‌گوید: من برای شما ارث گذاشته‌ام و ارث خدا اولاد صالح است.

وی افزود:همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند باید «مسأله جمعیّت را جدّی بگیرید! جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌‌کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست؛ یعنی مسأله جمعیّت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا 10 سال دیگر فکر می‌‌کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسل‌‌‌‌ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست» و با توجه به اهمیت زیاد تکثیر نسل، خانواده‌ها و جوان‌ها باید تولیدِ ‌مثل را زیاد کنند و باید نسل را افزایش دهند تا با تکیه بر آنها مشکلات کشور در آینده حل شود «این محدود کردن تعداد فرزندان در خانه‌‌ها -به این شکلی که امروز هست- خطاست! این نسل جوانی که امروز ما داریم، اگر در 10 سال آینده، 20 سال آینده و در دوره‌‌ها و مرحله‌‌‌های آینده این کشور بتوانیم آن را حفظ کنیم، همه مشکلات کشور را اینها حل می‌‌‌کنند».

ارسال نظرات
پر بیننده ها